Avatar billede ps76 Forsker
15. juli 2019 - 10:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

reparation w7

Min nabo beder om hjælp med hans pc, som har Windows 7 installeret - men vil ikke starte op. Han har haft noget Norton anti virus, som lige er udløbet, og nu står computeren bare og siger "windows starter.." men kommer ikke videre. Jeg har genstartet og den tilbyder enten "start windows normalt" eller også kan man vælge "reparation". Vælger man den første mulighed kommer man igen ikke videre, så jeg har nu forsøgt mig med "reparation". Og nu står den så og reparerer...muligvis. For den har gjort det et par timer nu - kan det passe? Eller er der en anden mulighed, jeg kan prøve?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 11:27 #1
Prøv følgende:
Med det samme når du har trykket på start knappen spammer du F8 knappen der skal aktivere fejlsikret tilstand. Start op i fejlsikret tilstand.med kommandoprompt.
Når den er oppe i kommandoprompt skriver du følgende
rstrui.exe
Dette burde starte systemgendannele.
Her vælger du et punkt før der blev problemer med at boote.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. juli 2019 - 11:45 #2
Jeg tror ikke at det Norton Anti Virus programmet der er synderen. Jeg har selv Windows 7, og Norton (Internet Security) på min computer og der har aldrig været problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2019 - 13:17 #3
Godt du kom i mål 👍