Avatar billede thomasj3nsen Novice
23. juli 2019 - 19:46 Der er 12 kommentarer

hjælp

Sad og spillede da mit spil lige pludselig frøs. Prøvede at restarte hvor efter den viser windows logo og går i sort. Kan det være mit grafikkort der er røget?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 20:45 #1
Sikkert. Har du onboard grafik på den også så du kan teste det?
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juli 2019 - 20:47 #2
Jeg tror ikke at det er grafikkortet. Der er måske nærmere tale om et problem med at temperaturen bliver for høj.
Er der tale om en stationær eller en bærbar?
Prøv at lade den står og køle af en times tid, og prøv derefter at starte den igen.
Kommer der liv i den, så installer gratis programmet Speccy.
Dette fortæller en masse om pc´en tilstand, ikke mindst temperaturen.

https://www.ccleaner.com/speccy

Er maskinen meget støvet, så rens den forsigtigt med en støvsuger, eller med trykluft på dåse. Husk at holde igen på blæserne, så disse ikke kommer op i forhøje omdrejninger, der kan ødelægge lejerne.

En computer kan suge utrolige mængder støv ind som tiden går, og dette lægger sig som en hel dyne, der hindrer varmen i at komme væk.

https://www.thansen.dk/bil/bilpleje/indvendig-pleje/trykluft-spray-400-ml-optimize/n1227191980/pn-519942106?gclid=EAIaIQobChMIq7Cnk9nL4wIVwdmyCh2sBA7nEAAYASAAEgKwvfD_BwE&gclsrc=aw.ds
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 20:48 #3
Kan du have et generelt varmeproblem på pc?
Opgiv lidt mere om pc og hvilket system den kører.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 20:50 #4
Som ErikHg skriver tjek lige pc indvendigt hvis det er en stationær der er tale om.
Avatar billede thomasj3nsen Novice
23. juli 2019 - 20:50 #5
okay, det er en stationær, den er rigtigt nok rimelig støvet. Har sat den til at formatere, så ser om det virker. overvåger temperaturen rimeligt ofte. Men det er kun cs jeg spiller så ikke det mest krævende spil.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 20:53 #6
Problemet er sandsynligvis varme. Du kunne have sparet formateringen. Men nu når du er igang med det må den gøre sig færdig. Vil tro dit grafik kort kørte varmt. Er det et lukket kort sørg for at få det renset grundigt.GPU er det der belastes med ved gaming.
Avatar billede thomasj3nsen Novice
23. juli 2019 - 20:55 #7
Kunne jeg sikkert godt, men det skader ikke :D giver den en ordenligt rense tur når den er færdig. så må jeg se om det virker
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juli 2019 - 21:06 #8
#7 Det skader i hvert fald ikke :-)
Vi andre kan også trænge til at blive  renset og ikke mindst kølet indefra. Dog ikke med trykluft på dåse - der er det bedre med dåseøl ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 21:08 #9
Lige præsis ErikHg 👍
Avatar billede thomasj3nsen Novice
23. juli 2019 - 22:38 #10
stadig ikke noget der virker, nogen ide om hvad det så kan være?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 22:48 #11
Dit kort kan jo godt have afgået ved døden når den skal loade op i de normale opløsninger. Under formatering og installation er det i begrænset opløsning den kører.
Har du stik til skærm på bundkortet direkte, så prøv at fjerne det eksterne kort.
Avatar billede thomasj3nsen Novice
23. juli 2019 - 22:49 #12
kun gennem gpu