Avatar billede Jakob Praktikant
27. juli 2019 - 20:33 Der er 18 kommentarer

Mistet alt på min Mac Pro

Hej alle
Jeg slukkede min computer helt, fordi den var frosset til og da jeg starter den op igen, har jeg mistet alle mine documenter og nogle spil som jeg havde på den. Jeg er virkelig desperat efter hjælp og håber i kan hjælpe mig:)
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2019 - 20:52 #1
Avatar billede Jakob Praktikant
27. juli 2019 - 21:05 #2
der var ikke noget med min harddisk
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2019 - 21:16 #3
hvis du har mistet dokumenter og spil, er der mappefejl
du må scanne og reparere.

du kan vist gendanne data med time machine i mac..
Avatar billede egonspock Seniormester
27. juli 2019 - 22:24 #4
Jeg tror du måske har ændret navnet på din hjemmemappe(som skal være det samme som dit brugernavn), og så er computeren blevet forvirret og har lavet en ny - som så ikke indeholder noget.  Se om der ikke ligger to brugere under Harddisk->Brugere
Avatar billede Jakob Praktikant
27. juli 2019 - 22:46 #5
Hvor finder jeg harddisk? Jeg tror du har ret, fordi min computer har fået et andet navn
Avatar billede Jakob Praktikant
27. juli 2019 - 22:49 #6
Hvordan får jeg så den anden bruger igang igen?
Avatar billede Jakob Praktikant
27. juli 2019 - 22:50 #7
Der var kun en bruger inde under harddisken
Avatar billede Jakob Praktikant
27. juli 2019 - 22:54 #8
men min computer har skiftet navn fra Jakobs Mackbook Pro til noget af det samme, men der står bare 2 til sidst
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2019 - 22:59 #9
Avatar billede egonspock Seniormester
27. juli 2019 - 23:17 #10
Der er næppe grund til at bruge recovery-programmer, hvis du da ikke har smidt alt i skraldespanden og har tømt den (og ikke har en Time Machine backup...)

Men hvad mener du egentlig med at du har mistet dine dokumenter? Måske kan du finde dem i Arkiv-menuen fra de programmer du normalt bruger? Eller er de forsvundet fra den mappe du plejer at gemme dem i - og er det den rigtige mappe?
Avatar billede Jakob Praktikant
27. juli 2019 - 23:28 #11
Jeg tror at jeg har kommet til at slette dokumenterne inde over et spil og så har jeg sat den til at automatisk at tømme papirkurven
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2019 - 23:31 #12
hvis du har slettet noget, kan Recuva hente det tilbage
http://www.recuvaformac.com
Avatar billede Jakob Praktikant
27. juli 2019 - 23:40 #13
Det koster bare utroligt meget
Avatar billede egonspock Seniormester
27. juli 2019 - 23:52 #14
Og du har ingen time machine backup? - Er det en Harddisk eller en SSD-disk - og er der plads nok på den? Hvis der er og det er en harddisk, kan du muligvis finde dem igen med forskellige recoveryprogrammer. Men backup er det eneste der virkeligt er sikkert i sådan en situation (og Time Machine gør det helt automatisk og hjælper dig, når du glemmer det)

Du bruger vel ikke tilfældigvis iCloud, så kan det være at dokumenterne stadig hænger i skyen!
Avatar billede Jakob Praktikant
28. juli 2019 - 00:02 #15
Jeg bruger icloud, men jeg har aldrig brugt time machine.
Avatar billede egonspock Seniormester
28. juli 2019 - 01:43 #16
Prøv at tjekke om dine filer skulle være gemt med Time machine på din Mac. Der er en lille mulighed for det (brug time machine-programmet i programmer) - og tjek om skrivebord/dokumenter findes hvis du logger ind på https://icloud.com og måske har dine filer.
Avatar billede Jakob Praktikant
29. juli 2019 - 13:06 #17
Jeg har brugt et recovery program og jeg kan se at alle mine ting ligger på desktoppen
Avatar billede egonspock Seniormester
29. juli 2019 - 13:46 #18
Har du prøvet at starte Time Machine-programmet? Jeg er ikke helt sikker på om det vil virke når det ikke er sat. op, men hvis du er heldig kan du rulle skrivebordet tilbage til før sletningen, ellers er det med at få restoret filerne hurtigt med dit recoveryprogram. (der findes flere, men koster som regel penge)