Avatar billede wotudk Novice
28. juli 2019 - 14:52 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Vigtighed af html kode på webshop

Hej, vi har netop oprettet nyt design på vores hjemmeside og har fokuseret meget på hastigheden. Vi har kørt Googles hastighedstest mange gange, men kan simpelthen ikke forbedre hastigheden mere. Ved I hvor vigtig html koden er for hastigheden? Vi har forsøgt at minimere koden, så den fylder så lidt som muligt. I kan se vores hjemmeside her: https://wotu.dk. Vi vil sætte stor pris på alt feedback, men vil især være glade for feedback, der kan optimere hastigheden på vores hjemmeside.

Vi takker på forhånd!

Mvh.
Jonas
Wood To You
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2019 - 16:57 #1
html-kode er ikke et problem (normalt) - tjek mængde og kvaliteten af billeder - det er typisk grafik, der slæber de mange mb - og så evt databaseopslag, optimer kald.
Avatar billede bpb Seniormester
28. juli 2019 - 22:20 #2
- - -  Og her er lidt feedback, som du nok hellere ville have undværet:

Min Firefox nægtede at besøge siden.  "Advarsel: Mulig sikkerhedsrisiko"
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2019 - 02:27 #3
Ja - certifikat matcher ikke domæne.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2019 - 02:30 #4
Jeg er helt enig i at HTML sjældent er problemet.

Langsomhed vil typisk skyldes:
1) server side langsom til at generere dynamisk indhold (inkl. langsom database)
2) store billed/lyd/video filer
3) langsom evt. fejlagtig JavaScript client side
Avatar billede wotudk Novice
31. juli 2019 - 12:39 #5
Tak for jeres feedback. Det lyder ikke godt med mulig sikkerhedsrisiko. Ved I, hvad man kan gøre for at rette op på det? Når jeg tester siden både i Chrome, på Safari og i Firefox, oplever jeg ingen problemer?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2019 - 13:14 #6
det slår https:// fra og går på http:// og det er bla chrome ikke vild med (viser en advarsel), og så kommer der så også siden med
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID
tjek med din udbyder.
Avatar billede wotudk Novice
31. juli 2019 - 13:50 #7
Tak for svar. Oplever du stadig det samme problem? Jeg har forsøgt at ændre nogle sikkerhedsindstillinger.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2019 - 14:03 #8
det er bedre nu, men viser:
wotu.dk. anvender en ikke-understøttet protokol.
ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
Ikke-understøttet protokol
Klienten og serveren understøtter ikke en fælles SSL-protokolversion eller et fælles krypteringsprogram.
Avatar billede wotudk Novice
31. juli 2019 - 14:32 #9
Siger den stadig det samme? De burde have en fælles SSL nu.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2019 - 14:46 #10
stadig
wotu.dk. anvender en ikke-understøttet protokol.
ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH
Avatar billede bpb Seniormester
31. juli 2019 - 23:58 #11
Hej wotudk:

Har lige opdaget, at linket i dit originale spørgsmål slutter med et punktum.  Det må være en skrivefejl.

Punktummet producerer fejlmeddelelse i de fleste browsere.  (Har forsøgt med Chrome, Edge, Vivaldi).

I Firefox kommer der sommetider fejlmeddelse, til andre tider kommer Firefox mærkværdigvis til den korrekte side på trods af punktummet.  (Jeg har kun eksperimenteret et begrænset antal gange.)

Hvis punktummet udelades, således at linket bliver https://wotu.dk eller simpelthen wotu.dk, virker linket korrekt i alle de nævnte browsere.

Også http://wotu.dk virker.  Siden re-direkter automatisk til https hvorefter den viser nogle flotte cykel-ophæng.

Jeg husker ikke, om jeg havde filtreret punktummet fra, da Firefox nægtede at lade mig besøge siden.  Men du har jo  ændret et par ting siden da.  Det ser ud som om alt er i orden nu.

#8 og #10:  Prøv at ændre "wotu.dk."  til  "wotu.dk".
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2019 - 08:25 #12
det kører nu fint - med og uden punktum - hurtig svartid generelt
Avatar billede wotudk Novice
01. august 2019 - 09:04 #13
Så giver det mening, kunne heller ikke forstå det, har aldrig oplevet problemer før. Mange tak for hjælpen og godt spottet.

Jeg fik da optimeret på et par ting, så siden burde være endnu mere sikker fra nu.

Jeg takker for hjælpen! God dag :-)
Avatar billede Halfdan Seniormester
11. september 2019 - 22:58 #14
Hej

I har gjort et flot stykke arbejde med at sikre websidens hastighed. Helt overordnet klare den sig rigtig fint, selvom der er plads til en del forbedringer på mobil-siden. Herudover får I ikke anvendt cache som springer ud som de største synder som websiden står d.d. Tag evt og kør jeres webside gennem https://www.webpagetest.org/ og https://gtmetrix.com for mere insight i hvilken parameter der kan arbejdes på.

Hastighed er dog en ud af flere parameter der indgår i SEO ranking, hvis det skulle have jeres interesse kan vi lave en teknisk SEO audit rapport og sige lidt mere om hvad der kan forbedres for bedre placering på Google og andre søgemaskiner.

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard