Avatar billede Jakie Juniormester
28. juli 2019 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bøger indenfor datalogi, software udvikling og programmering

Hej med jer,

Jeg vil rigtigt gerne lære mere om datalogi, udvikling af software og programmering.

Men hvor skal jeg starte?

Kan I anbefale nogle goder bøger til at starte med?
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. juli 2019 - 20:19 #1
Jeg har ikke selv begreb om disse ting, men har fundet et link der måske kan hjælpe dig lidt på vej :-)

https://www.saxo.com/dk/alle/programmering-softwareudvikling
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2019 - 20:28 #2
Avatar billede Jakie Juniormester
28. juli 2019 - 20:39 #3
ErikHg: Tak! Den kigger jeg på.
claes57: Jeg har ikke mulighed for at tage flere uddannelser lige foreløbigt. Så det skal være bøger, kurser, enkeltfag m.m.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2019 - 00:29 #4
start med at installere MS Visual Studio og begynd at lære C#
køb en C# bog på amazon
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2019 - 02:20 #5
Jeg vil antage at du ikke leder efter en bog om programmeringssprog X elelr framework Y.

Nogle generelt interssante bøger:

Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development  - Craig Larman

Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction, Second Edition
/ Steve McConnell

Algorithms / Robert Sedgewick & Kevin Wayne

(de sidste har jeg ikke selv, men det ser ud som om den dækker hvad jeg har ældre bøger om)
Avatar billede Jakie Juniormester
31. juli 2019 - 12:52 #6
Sidewave: Kan du anbefale en?
Arne: Tak. Dem vil jeg tjekke ud.