Avatar billede ToveD Novice
31. juli 2019 - 14:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Google Fotos

Jeg har flyttet 4.500 fotos fra min iPad over til Google Fotos, da jeg fremover skal bruge Chromebook og ikke iPad som arbejdsredskab.
Problemet er, at alle fotos nu ligger i omvendt rækkefølge end de gjorde på min iPad. Stadig kronologisk - men omvendt. Det er et problem fordi det er billeder fra bøger der er på mine fotos. Når bøgerne nu skal læses højt af mig, så skal jeg bladre baglæns, når jeg skal 'skifte side'.
Hvordan kan jeg ændre rækkefølgen, så mine fotos ligger som de gjorde på min iPad.

Bliver jeg nødt til at omdøbe alle billeder med numre 0001, 0002 ..... 4400...
evt ved at tilføje nummeret før/efter dato/tid i det enkelte fotos navn?
vh
Tove
Avatar billede INK Ekspert
31. juli 2019 - 16:04 #1
Nej da! Du skal lave et album for hver bog, så kommer de i korrekt rækkefølge.
Avatar billede ToveD Novice
31. juli 2019 - 16:27 #2
Jeg har forsøgt - men når jeg vil flytte billeder over i et album - så overføres alle billeder - og ikke kun de som jeg har markeret. Og rækkefølgen er stadig 'baglæns'
/Tove
Avatar billede INK Ekspert
31. juli 2019 - 17:15 #3
#2 Lyder galt. Du starter et nyt album, navngiver det og tilføjer så billeder ved at markere dem og så sige ok. Det er vigtigt at gemme/eller ok med flueben, da det ellers ikke gemmes. Jeg tror du laver en fejl her?
Avatar billede ToveD Novice
31. juli 2019 - 18:26 #4
Jeg prøver igen - tak
Avatar billede ToveD Novice
31. juli 2019 - 20:01 #5
Yes - det virker. Tusind tak.
vh Tove