Avatar billede Rehder Novice
02. august 2019 - 09:41 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Plads på drev

Jeg kobte en gamer pc som jeg er meget glad for, men der var ikke så meget plads på den. Jeg har følgende fået en ekstra ssd ind med mere plads. Hvad vil der ske når den gamle er fuld, vil den automatisk bruge den nye? De fleste programmer vil den kun lægge ind i den gamle, som snart er fuld. Den gamle hard... har alle systemfilerne. Jeg har windows 10 hvis det har nogen betydning.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2019 - 09:51 #1
Er den nye SSD større end den gamle.? Så kunne du jo klone dit Windows 10 til den nye og bruge den gamle som lager.! Og nej den overtager ikke automatisk når den gamle er fuld men du kan i Windows 10 vælge hvor der skal gemmes. Du kan også flytte dine Mapper til en anden partition.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2019 - 10:02 #2
Hvis du F.eks. vil gemme dine personlige mapper kan du højreklikke på dem og vælge hvilket drev du vil gemme på. som her hvor jeg gemmer indholdet på D: Drevet
https://ibb.co/sFtkcPF
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2019 - 13:59 #3
Som Poko1 så helt rigtigt skriver kan du flytte dine personlige filer over på det nye drev, samt du kan også installere nye ting på den nye disk. Er disk 1 kun på 128 Gb så behold den som systemdrev. Forsøg at holde en friplads på den på ca 20%. En ssd har ikke godt at at køre fuld da det slider unødigt på den.
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. august 2019 - 14:11 #4
Som tilføjelse til #3 vil en næsten fyldt SSD også give dårlige performance på skrivninger
Avatar billede 220661 Ekspert
02. august 2019 - 14:21 #5
Lige præsis.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2019 - 14:24 #6
Du har købt forkert. Den ekstra SSD skulle i stedet have været en almindellig Sata HDD på 2-3 TB. Og du kan faktisk lægge dine data hvor du vil.
Avatar billede Rehder Novice
02. august 2019 - 15:29 #7
Jeg havde en SSD i forvejen på 258 gb, men da jeg bruger flere 3D programmer var det ikke nok. Jeg har 1tb på den nye. Mit problem er ikke mine personlige filer, de er på den nye. Det er de store programmer som ikke vil installeres på den nye. Det er ikke dem alle som jeg selv kan bestemme hvor jeg vil have ind. De kører automatisk ind på det gamle drev. Jeg prøver at klone hvis jeg da kan finde ud af det.
Tak
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2019 - 15:53 #8