Avatar billede lurup Ekspert
03. august 2019 - 22:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Film til dvd afspiller

Jeg har nogle film i dette format
TS Video File (VLC) (.ts)

Hvordan får jeg dem brændt på nogle skiver og lavet så de kan vises på en dvd afspiller ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. august 2019 - 23:36 #1
Her er forhåbentlig en løsning:

https://www.youtube.com/watch?v=gRDFTMePTTY
Avatar billede eurositi Ekspert
04. august 2019 - 00:24 #2
TS (TransportStream) filer indeholder normalt MPEG2 eller H.264 video. Det er et typisk optageformat. De kan brændes til DVD som standard DVD Video med f.eks. Burnaware. Du finder gratisudgaven her: http://www.burnaware.com/download.html - Du lægger starter programmet og vælger, at du vil lave en DVD Video disk, hvorefter du indlæser TS-filerne og ilægger en blank DVD.

Du skal selvfølgelig lige være obs på, at DVD Video er en meget gammel standard, så hvis dine TS-filer har en pixelopløsning på f.eks. 1280x720, mister du noget billedkvalitet ved at lægge dem på DVD'en i dette format, fordi DVD video kun har en opløsning på 720x576 pixels.

Med mindre at DVD-afspilleren er absolut nødvendig, og TV'et er gammelt, ville jeg gå helt uden om den og bare kopiere filerne over på en USB-stick, som man kan stoppe i TV'et, hvorfra de kan afspilles.

Hvis der sidder en Chromecast i TV'et, kan du bare bruge appen Videostream for Chromecast (gratis) (https://getvideostream.com/download/#) til at streame enhver videofil uanset format fra din computer til TV'et.
Avatar billede puren Ekspert
04. august 2019 - 02:30 #3
programmet DVDfab
Avatar billede lurup Ekspert
05. august 2019 - 14:20 #4
1000 tak det virker 100%