Avatar billede mort1 Ekspert
04. august 2019 - 17:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mangler driver til ASUS N53S(V)

Min bærbare ASUS N53S (V) fortæller, at den mangler en driver til USB Controller. Der vises et (!) udråbstegn i "Enheder og printere" foran betegnelsen "Desktop NU6N39C". I "Enhedshåndtering" vises ved Andre enheder ligeledes (!) USB Controller. Ved fejlsøgning fortæller den blot at den mangler den nævnte driver.
Driveren findes ikke på pc'en og tilsyneladende heller ikke på nettet.
Jeg har på et tidspunkt opdateret fra Win 7, som maskinen er født med, til Win 10, og det har faktisk fungeret upåklageligt, men et eller andet må der jo være galt ?
Jeg kan se, at der i forbindelse med opdateringen til seneste Win 10 version 1903, uden held er søgt på driver.
https://ibb.co/k3ZGMJT
Er der bud på, hvad jeg kan/skal gøre for at løse "problemet"
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2019 - 17:31 #1
Almindelige USB 2 Drivere er sikkert på plads.?
Her er en Zip fil til USB 3 Skal eventuelt køres i Kompatibilitetstilstand
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/nb/Drivers/USB3.0/USB_Fresco_Win7_64_Z301163.zip
Avatar billede poko1 Ekspert
04. august 2019 - 18:04 #2
Her skal du vælge Styresystem  Den er født med Win 7 Og der er kun et par nyere til Win 8 Så når du henter så kær eventuelt alt i Kompatibilitetstilstand
https://www.asus.com/dk/Laptops/N53SV/HelpDesk_Download/
Avatar billede mort1 Ekspert
04. august 2019 - 18:33 #3
Tak poko 1, det var hvad der skulle til, behøvede ikke en gang at bruge kompatilitetstilstand.
Jeg havde faktisk selv været inde på Asus hjemmeside, og konstateret, at der ikke var en driver til Win 10, så opgav jeg der, fordi jeg ikke havde mod til at tage chancen med en anden Win. version.