Avatar billede nero-wolfe Novice
05. august 2019 - 21:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

SATA SSD

Hej
Vil gerne skifte mit c: drev fra almindelig harddisk ti SSD
Hvad skal jeg være opmærksom på er det alle
SSD med sata harddisk jeg kan bruge?
Regner med en størrelse på 500 giga til c drev.
Mvh
Karsten
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2019 - 21:40 #1
Ja der er i princippet ikke forskel på en almindelig HHD og SSD.
Hvis du vælger f.eks Samsung 860 Evo MZ-76E500B 500GB
så får du en fin disk. Ellers skal du bare sikrer dig, at Trim er sat til. Men der medfølger et program, Samsung Magican, som klarer det.
Der er store prisforskelle, som du kan se her: https://www.pricerunner.dk/pl/36-4490812/Harddiske/Samsung-860-Evo-MZ-76E500B-500GB-Sammenlign-Priser
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. august 2019 - 21:46 #2
Et godt bud vil være en Samsung EVO 860

https://www.proshop.dk/SSD/Samsung-860-EVO-25-SSD-500GB/2634274

Har selv skiftet fra HDD til SSD i både min stationær og min bærbare, og det virker perfekt.

Du skrive ikke om der er tale om en bærbar eller en stationær pc.

Du kan klone din HDD med SSD´en med gratis programmet fra Aomei:

https://www.backup-utility.com/help/disk-clone.html

Programmet er meget enkelt at bruge :-)
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2019 - 21:47 #3
Avatar billede nero-wolfe Novice
05. august 2019 - 21:48 #4
Det er stationær

Karsten
Avatar billede claes57 Ekspert
06. august 2019 - 12:07 #5
husk til stationær, at du sandsynligvis skal bruge en 2½" til 3½" holder, så den kan monteres på en 3½" plads. Jeg havde en holder, der kunne rumme 2 2½" diske, så var der plads til at sætte en ekstra på, hvis behovet opstod.
https://www.proshop.dk/Harddisk-tilbehoer/Pro-HDD-Mounting-Frame-2x-25-35/2463632
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. august 2019 - 13:28 #6
#5
En holder der passer til at montere en 2½" til 3½" er nødvendig. I mit kan kabinet er der på forhånd holdere til både 2½" og 3½" hhv. SSD og HDD. Men det er fint du nævner det :-)