Avatar billede Kathrine Novice
07. august 2019 - 23:04 Der er 5 kommentarer

$var til ny side

hej har lavet en side hvor jeg printer nogle variable ud eksempel $værdi så har jeg lavet en form action hvor den sender mig til eks www.xxx.dk/indtjening=$værdi
og giver mig den rigtig url men hvordan får jeg den variable værdi trukket ned så jeg kan bruge den på min side?
skal den gemmes på en special måde forrige side eller kan man tage den fra url?
Avatar billede Slater Ekspert
07. august 2019 - 23:26 #1
Det er nok meningen den url skal være xxx.dk/?indtjening= $værdi

I så fald henter du bare værdien med $_GET['indtjening']
Avatar billede Kathrine Novice
07. august 2019 - 23:46 #2
vil du så bare echo $værdi;
bagefter og så ville den udskrive værdien der står i urlen?
Avatar billede Kathrine Novice
07. august 2019 - 23:51 #3
altså form action sender en videre til xxx.dk/indtjening.php?=$værdi og det er $værdi jeg gerne vil have skrevet ud med en echo $værdi hvor gør jeg det?
Avatar billede Kathrine Novice
08. august 2019 - 00:10 #4
fandt løsning sorry tror bare ikke jeg er helt vågen ;)
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. august 2019 - 09:12 #5
Og af princip og for at eliminere eventuelle unödvendige fejl ville jeg nok undlade at bruge øæå osv i variabelnavne, database (feltnavne/kolonnenavne/databasenavne) osv.