Avatar billede Slettet bruger
08. august 2019 - 17:59 Der er 3 kommentarer

Ny iPad

Hej.
Hustruens bedagede iPad skal pensioneres. Det er svært for mig at gennemskue, hvilken model jeg skal vælge. Jeg kan naturligvis bare vælge den dyreste, men hvis det bliver for kompliceret, får jeg ingen fred.

Jeg har ikke tænkt mig at holde nogen ansvarlig for eventulle gode - eller mindre gode råd - så bare "fyr løs" :-)

Prisen er ikke det væsentligste - mere at der er ikke er store ændringer i brugerinterfacet - jeg har andet at lave :-)
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2019 - 18:07 #1
der er ikke ændringer i interfacet, du får hvad du klikker på, og kan scrolle med fingrene. et vuggestuebarn kan finde ud af at bruge den :)
Avatar billede INK Ekspert
08. august 2019 - 19:23 #2
Enig med #1 sidwave. Der er meget små ændringer i brugerinterface.
Du skal vælge wifi eller wifi+mobildata såfremt den skal bruges steder uden wifi-dækning.
Størrelsen af lageret 64, 128, 256 eller mere GB afhænger af brugen. Da man idag bruger skyerne til lagring af filer (iCloud, Google Drev, Google Fotos, One Drive , Dropbox m.v. vil de fleste kunne klare sig med max 256 GB. 64 GB kan være nok.
Skal der bruges pen for håndskrift og tegning/kreative apps er en Pro model måske sagen.
Skal du kun bruge iPad til mail, surf på nettet, Facebook, diverse spil m.m., så kan du "nøjes" med standard modellen.
Er du en "nørd" ligesom mig, så går man ikke ned på udstyr, men til gengæld må man så betale prisen. Min gamle iPad (5 år gammel) opgav ævred i går, så jeg købte en ny Pro udgave d.d. 😱🤑
Avatar billede claes57 Ekspert
23. september 2019 - 12:21 #3
den model, som pt hedder Ipad (ny) har en lidt ældre A10 cpu, og koster 3799 for en brugbar med 128gb uden simkort. Der kommer en Ipad Air d. 30 sep, som har en A12 cpu, kun 64 gb (kan være nok - jeg bruger 30gb) til 4299.
sammenlign på https://www.apple.com/dk/ipad/compare/
Alle vil kunne få Ios13 fra i morgen, og den opdatering vil man gerne have, da meget gums fra iphone er fjernet, så den fungerer hurtigere. Gamle 32bit ipads kan ikke opdateres.