Avatar billede Butterfly Ekspert
13. august 2019 - 18:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopier 11 sider til forsiden

Hej
Jeg har 11 faner, hvor teksten starter i linje 6. Hvordan kopier jeg det til "forsiden", så data fra alle faner kommer til at stå under hinanden? Der er ikke lige mange rækker data på alle ark.
Avatar billede kim1a Ekspert
14. august 2019 - 09:24 #1
VBA er vejen frem hvis det er en opgave der går igen og igen.

Hvormange kolonner er der i de 11 faner? Er der overskrifter? Er der huller i kolonner eller rækker (tomme uden data)

Noget i denne stil:

For x = 2 to sheets.count
sheet(x).range("A1").select
range(cells(1,6),cells([sidste celle skal defineres]).copy
Fane1 næste række
paste
next
Avatar billede acore Ekspert
14. august 2019 - 10:13 #2
Måske du kan få inspiration fra https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1029680
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
14. august 2019 - 11:35 #3
Avatar billede kim1a Ekspert
14. august 2019 - 17:37 #4
@ #3
Er det ikke den tunge vej at kopiere linjerne en af gangen? Eller er der noget jeg overser?

Vil du ikke overveje at ligge vbaen (hvis den er nogenlunde simpel) i selve dit svar, så man ikke skal igennem dokumentet også.
Jeg forstår godt at det giver mening at vise i et ark, så brugeren måske har nemmere ved at forstå, men det er jo interessant at vurdere om din løsning var den samme som min indledning, uden at skulle downloade dokumenter.
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
14. august 2019 - 18:37 #5
Jo det vil jeg overveje

Grunden til den løsning jeg har lavet er at jeg ville have at hvis data blive ændret i underliggende ark opdateres forsiden automatisk, ellers ville jeg nok trække det ind i et array og spytte det ud på forsiden!!

Jan
Avatar billede Butterfly Ekspert
20. august 2019 - 10:09 #6
Mange tak for hjælpen Jan Hansen :-), skriver lige en besked til dig