Avatar billede lurup Ekspert
14. august 2019 - 23:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Yousee boks taget alt signal

Hej

Jeg har en tv, en hd optager samt en yousee boks i min stue.Det sidder en en antenne fordeler enhed med sådan nogle stik man skruer på enheden.
Alt virker fint MEN når jeg tænder min YoySee boks tager den alt signal styrke så jeg ikke kan bruge min tv´s tuner.
Hvad kan jeg gøre ved det ?
Hvis jeg slukker for min yousee boks er signalet i top
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2019 - 00:29 #1
Jeg gætter på at der er problemer med kablet fra antennefordeleren til hhv. HDD-optageren og TV´et.
Det kommer også an på kvaliteten af hhv. kablerne og ikke mindste fordeleren.
Stikkene du omtaler er såkaldte F-stik der til forskel fra RF-stik skrues på.
Forudsætningen for et godt signal er, at både kabler og stik er ok. Der kan også blive tale om en antenneforstærker, afhængigt af hvor langt der er fra der hvor antennekablet kommer ind og til apparaterne. Antenneforstærkeren skal altid være så tæt på udtaget som muligt. Jeg hare selv et antennekabel på cirka 20 meter fra vægudtaget tilkoblet til en YouSee-boks, to HDD-optagere og et tv, og dette fungerer uden problemer. Der er monteret en antenneforstærker meget tæt på vægudtaget.

Se linket herunder:
.
https://www.av-connection.dk/?ML=1039
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2019 - 11:40 #2
Hvad angår antennestik er det ofte kun RF-ind- og udgange på selve apparaterne, men sørg altid for en god kvalitet også af RF-stik. Der findes kvalitetskabler med F-stik i den ene ende og RF-i den anden ende.
Det betaler sig ikke at gå på kompromis, når det drejer sig om at få et ordentligt antennesignal, for også her gælder reglen: ingen kæde er stærkere end det svageste led.