Avatar billede lurup Ekspert
15. august 2019 - 22:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lave fotoalbum på A4 ark

Hvordan laver jeg nemmeste et fotoalbum på et A4 ark med fx 24 billeder på hver side ?
Jeg har 200 billeder ialt
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. august 2019 - 06:57 #1
Hvilket/hvilke programmer har du til rådighed, som f.eks. Lightroom eller ACDSee ?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. august 2019 - 09:13 #2
med irfan view laver du en batch-skalering, og sætter alle billeder til 4,6 * 4,6 cm
derefter trækker du bare billeder ind - med 1cm margin på dok kan der være 4 i bredde og 6 i højde pr ark - det styrer sig selv.
hvis du vil have plads til en linje tekst under billeder, så lav dem fx 4,2 cm på hver led (så er der plads til navn på hver)
skal det være 'pænt' justeret, så opdel siden i 4 kolonner (det er hurtigere end i en tabel) - og du kan centrere dem, så billeder og tekst følges bedre
Avatar billede INK Ekspert
16. august 2019 - 11:02 #3
En detalje. Hvis det skal indbindes, sættes i en skinne eller på anden måde hæftes sammen, så reserver en større margin i venstre side.
Avatar billede lurup Ekspert
17. august 2019 - 21:31 #4
tak for hjælpen, det virker