Avatar billede MichelleSilkeborg Praktikant
17. august 2019 - 20:11 Der er 7 kommentarer

Forbindelse til NAS Sonolygo DS211j

Hej med jer
Håber i kan hjælpe mig.
Jeg kan ikke få forbindelse til min NAS server.
Jeg ved de er på samme netværk.
Men jeg kan simpelthen ikke finde den.
Jeg har både prøvet med MAC og med en windows.
Er der nogle der ved om jeg kan bruge et USB til USB stik til at få forbindelse mellem den og min bærbar.
Er ved at blive små sur på den :-)
Alle vores billeder er på  :-(
Bedste hilsner MIchelle
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2019 - 21:03 #1
hvad sker der når du går ind på "diskstation:5000" ?
det er dens interface
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2019 - 21:08 #2
i netværksegenskaber skal flg være slået til: network discovery, fil og printersharing.
NETBIOS skal være slået til, det er den der præsenterer netværket for navnet "diskstation".
http://ecross.mvps.org/howto/enable-netbios-over-tcp-ip-with-windows.htm
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2019 - 08:38 #3
I Windows 10 blev SMB Funktionen af sikkerhedsgrunde slået fra!
Men du kan aktivere den igen ved at gå i kontrolpanelet vælg, Programmer og funktioner. Fanen Slå Windows funktioner til eller fra.
https://ibb.co/CMG5zzM
Se om det hjælper?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. august 2019 - 11:55 #4
Du kan ikke bruge en USB-stick til at få forbindelse til den, men når du har forbindelsen, kan du kopiere filer ud på USB-sticken... - men da vil det nok være lettere over netværk, så glem USB-stikket :-)

Har du fået ny router/internet udbyder, eller lignende? - en NAS kører bedst med fast IP adresse, og har den været konfigureret på et andet netværk, vil det ikke virke på et nyt.

Du kan hente "Synology Assistent" til Windows på https://global.download.synology.com/download/Tools/Assistant/6.2-23733/Windows/synology-assistant-6.2-23733.exe - den vil kunne søge netværket igennem efter NAS´en, og tilbyder hjælp til re-konfiguration af netværket.
Avatar billede MichelleSilkeborg Praktikant
19. august 2019 - 12:35 #5
Problemet er nu løst
Tusind tak
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2019 - 13:22 #6
MichelleSilkeborg
Måske det ville være på sin plads at fortælle hvilken løsning?
Blot for at andre der kommer i en lignende situation kunne få gavn af denne.!
Avatar billede Schachtone Seniormester
06. september 2019 - 10:06 #7
Hun satte vel strøm til.