Avatar billede ibbermand Novice
20. august 2019 - 06:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

booter ikke op der bliver bare lys i ram blokkene og det giver et lille blink oppe ved 4 og 8 pins inde under skjoldet til udtagene til usb på bagsiden kan det ikke køre sammen plejer at samle skidtet og så kører det

hej jeg har lige købt nyt til 2 pc'er men skidtet vil ikke starte op

bundkort
GIGABYTE X570 AORUS ULTRA Bundkort - AMD X570 - AMD AM4 socket - DDR4 RAM - ATX
ram
Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 C16 BK QC - 32GB
cpu
AMD Ryzen 9 3900X Wraith Prism CPU - 3.8 GHz - AMD AM4 - 12 kerner - AMD
kabinet
be quiet! BeQuiet DARK BASE Pro 900 black Rev. 2
strømforsyning
be quiet! Pure Power 11 CM Strømforsyning - 700 Watt - 120 mm - 80 Plus Gold certified
ssd
Corsair Force MP600 NVMe Gen4 M.2 - 1TB
skærmkort
ASUS Radeon RX 5700 XT AMD Reference - 8GB GDDR6 R
vandkøling
Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB CPU Køler - Vandkøling

jeg har prøvet lidt af hvert men intet har virket
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2019 - 09:56 #1
Kører de ellers hvis du sætter de tidligere Ramblokke i i stedet? Har du kontrolleret på bundkortets hjemmeside hvilke RAM Der er kompatible og om det kan håndtere 32Mb.?
Avatar billede ibbermand Novice
20. august 2019 - 10:16 #2
har prøvet at sætte rammene over i en anden maskine der kører de fint har prøvet med en ram block intet sker prøvet med 2 det er det samme og de står som kompatible ram blokke har prøvet med nogle andre ram blokke det er det samme intet ingen blæsere går i gang ikke engang blæseren på strømforsyningen kører har prøvet med en anden strømforsyning samme resutet :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2019 - 15:54 #3
Ud med bios batteriet og nulstil bios er det forsøgt?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2019 - 15:55 #4
Strøm knebet med at dræne bundkortet for strøm?
Avatar billede ibbermand Novice
20. august 2019 - 18:42 #5
skilte hele skidtet fra hinanden og tog det et skridt af gangen rengjorde cpu og startede så forfra selv på et nyt bundkort skal man ikke bruge 8 pins strømstik det er der åbenbart kun for syns skyld så prøvede jeg kun med 4 pins kortsluttede power switch og vupti gik blæserne igang med lys og hele svineriet så nu virker det har også fået ssd frem den ville heller ikke virke for den var i en pulje så alt virker nu det var også lidt på tide nu har det drillet mig i to dage og så var det kun strømstikkene på bundkort jeg har nok bare ville være go ved det og give det masser af strøm :-)