Avatar billede Kentoi Seniormester
02. september 2019 - 16:02 Der er 6 kommentarer

Hvilke muligheder er der med at bruge...

Hej

Jeg sidder og forsøger at finde ud hvad jeg kan trække ud af info ved at bruge "sms_g_system_computer_system".
Jeg har dette nedenstående kode. Det har jeg fundet i AutoIT og jeg kan se Navnet og ResourceId, men hvad kan jeg ellers trække ud og hvad skal jeg bruge for at kunne trække BIOS og SerialNummer og andet godt?

Func _Get_ComputerObj($_sComputerName)
    Local $sServerName = "Servernavn", $sSiteCode = "SiteCode"
    Local $oSWBEMLoc = ObjCreate("WbemScripting.SWbemLocator")
    Local $oConnectSrv = $oSWBEMLoc.ConnectServer($sServerName, "root\SMS\site_" & $sSiteCode)
        $sQuery = "SELECT * FROM SMS_G_System_COMPUTER_SYSTEM Where Name='" & $_sComputerName & "'"
        $oComputers = $oConnectSrv.ExecQuery($sQuery)
        For $oComputer In $oComputers
            MsgBox(32, "", "Computer Name: " & $oComputer.Name & @CRLF & "ResourceId: " & $oComputer.ResourceId)
        Next
EndFunc
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2019 - 18:05 #1
hvad har du brug for - der er jo ingen grund til at trække data ud, som du ikke kan/skal/vil bruge...
Avatar billede Kentoi Seniormester
03. september 2019 - 08:10 #2
Korrekt. Men jeg er bare interesseret i hvad jeg kan trække ud. For jeg har set flere steder hvor der bare står $computer.model. Nå, tænker jeg, hvad kan jeg så ellers trække ud. Aner det ikke, for jeg ved ikke hvilke parameter jeg kan benytte.
Og er  SMS_G_System_COMPUTER_SYSTEM det eneste eller er der andre også?
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2019 - 08:26 #3
hvis du åbner sql-databasen, kan du se alle tabeller - det er så dem du kan trække ud via skript
ellers kan man jo trække alle oplysninger som du kan se i sccm - man skal bare bruge forskellige queries til det
Avatar billede Kentoi Seniormester
03. september 2019 - 08:56 #4
Ja, det er så her jeg liige er på bar bund. Jeg har ikke nogen sql console til at kunne åbne SQL databasen. Hvad jeg benytte mig af her?
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2019 - 08:58 #5
hvis du har en sccm server, har du også en sql management console
Avatar billede Kentoi Seniormester
03. september 2019 - 09:23 #6
Ja, sådan een har jeg fået installeret. Og jeg har også koblet mig på vores "ServerNavn", men jeg ser ikke noget aka SMS_G_System_COMPUTER_SYSTEM nogen steder.