Avatar billede Futte1950 Juniormester
06. september 2019 - 10:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

UPDAT CHECKER

HAR EN UPDATE CHECKER DER POPPER OP VED OPSTART HVOR GEMMER DEN SIG HENNE SÅ JEG KAN SLETTE DEN HAR WINDOWS 10 SOM STYRESYSTEM

PÅ FORHÅND TAK

KURT LAURSEN
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2019 - 10:33 #1
<Ctr><Shift><Esc> åbner joblisten. vælg fanebladet Start, find den i rækken højreklik på den, og vælg Deaktiver
Genstart så pc, og tjek, at den ikke er aktiv - så er den i hvert fald død.
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. september 2019 - 10:59 #2
Og nu du er i gang, kan du så ikke lige så Caps Lock fra, så du ikke skriver med store bogstaver hele tiden? Det er nemlig lidt anstrengende at se på :-)
Avatar billede Futte1950 Juniormester
06. september 2019 - 11:28 #3
NU ER DET SÅDAN JEG ER SVAGT SEENDE OG HAR DÅRLIGT SYN, MEN DU MÅ UNDSKYLDE JEG HAR DEN SVAGHED, MEN RART FOR DIG DU KAN LÆSE, DU HAR NOK FÅET DET FORKERTE BEN UD AF SENGEN IDAG, HUSK PÅ VI ER IKKE ALLE ENS, JEG VILLE NØDIGT LIGNE OG VÆRE SOM DIG, ACCEPTERE DINE MEDMENNESKER PÅ GODT OG OMDT
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2019 - 12:15 #4
et tip til skrifttyper  <Ctrl><+> forstørrer skærmen - hold <Ctrl> nede, tryk to gange på <+> og skærm er forstørret til 125%
tilsvarende formindsker <Ctrl><->
Mens du kører med andet end 100%, så er der også en lup i adresselinjen helt til højre - der kan du også regulere størrelsen
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. september 2019 - 12:39 #5
Jeg svingede, som altid, højre ben ud af sengen først hertil morgen. Og da jeg ligger i højre side af sengen, og det derfor er klart nemmest, anser jeg det for at være det helt rigtige ben.

Og der findes altså mange gode værktøjer til svagtseende (claes57 nævner flere af dem i #4), men konsekvent at skrive med store bogstaver er altså ikke et af dem ...

Efter at have læst min egen kommentar et par gange mere, er det i øvrigt ikke lykkedes mig at finde bare antydningen af negativitet i den (tværtimod afsluttede jeg den faktisk med en smiley), og derfor får dit eget mildest talt aggressive svar det til at virke som om, at det i stedet er dig, der har fået det forkerte ben ud af sengen ...

At du så endda markerer det selv samme svar som en løsning på dit problem, selvom claes57 allerede havde givet dig en formentlig brugbar løsning, går jeg dog udfra, bare var en fejl.
Avatar billede Futte1950 Juniormester
06. september 2019 - 13:26 #6
SIKKE DEJLIGE MENNESKER DER FINDES HA HA
Avatar billede MADOlsen Forsker
06. september 2019 - 14:09 #7
Præcis.

Og læs så lige min første kommentar én gang til. Den var ment som en venlig opfordring (venligheden ses bl.a. af den afsluttende smiley), men sådan blev den så åbenbart ikke opfattet.

Men hvorfor ikke? Hvilken del af min kommentar hidsede dig så meget op, at du var nødt til at svare så aggresivt?

Og, som claes57 også foreslog, hvorfor ikke zoome ind på teksten i stedet? Det ville jo hjælpe på alle tekster på alle sider på internettet, og ikke kun dem du selv skriver.

Se f.eks. her, hvordan det ser ud hos mig, når jeg zoomer ind:
https://imgur.com/a/4EbfQ29

Er det stadig ikke stort nok, zoomer man bare mere ind. Og er det for stort, zoomer man lidt ud igen ...
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 14:15 #8
Futte 1950
Jeg formoder du har en form for forstørrelsesglas så for at se det vi skriver. Det burde du jo også kunne bruge når du selv skriver ikke :-)