06. september 2019 - 14:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Toshiba Satellite Pro C 50 D - A - 146

Når jeg starter den kommer der hvid/grå lys på skærmen og så sker der ikke mere. Ingen Bios start eller Windows 10 start.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 14:52 #1
Har du noget usb medie i den måske forsøget at boote fra?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 14:54 #2
Prøv evt også at afmontere batteriet og strøm, og hold startknappen nede i små 30 sekunder. Monter igen og se om du får opstart af pc.
07. september 2019 - 19:58 #3
Tak for de udmærkede forslag fra 220661 Ekspert. Desværre hjalp det ikke, men har vist nok fundet en anden løsning, som måske også kan hjælpe andre.
Min Toshiba Satellite Pro C 50, der anvendte Windows 10 med 1803 - 3 udgaven og havde altså ikke været opdateret i lang tid for et par dage siden 4/9-2019 ville jeg så opdatere den. Den startede, men der kom kun lys i skærmen hvid/lys grå, så skete der ikke mere. Efter mange forskellige forsøg, valgte jeg at tage batteriet af computere, lukkede den derefter op i bunden og fjerne 3 volts batteriet fra bundkortet, testede at der var strøm nok på det, satte de i igen og monterede batterie på computeren, tilsluttede net strøm og tændte computeren, som startede normalt med en besked om at jeg skulle taste F2 for at indstille dato og tid, hvilket er helt normalt, da bundkortets ur nul stillede, når 3 volts batteriet fjernes i mere end 10 sekunder. Jeg nåede ikke, at sætte dato og tid, inden skærmen begyndte at flimre og endte med at blive lys grå. Nu kunne jeg ikke kommunikere med computere. Jeg satte en UCB nøgle med værktøj til opdatering af Windows 10 til 1903-8 i computere, der kom et øjebliksbillede, som viste at nøglen var accepteret, så blev skærmen grå igen. Jeg tænkte, at det måske kunne være en manglende skærmdriver, der skabte problemet og koblede en ekstern skærm til computeren. Straks havde jeg billede på den eksterne skærm og indholdet af min USB nøgle tonede frem på skærmen, så jeg kunne vælge at installerer Windows 10 værktøjet til opdatering af seneste udgave. Efter ca. 2½ time er der installeret 73% af seneste Windows 10 udgave og nu køre det samme billede på både den eksterne skærm og skærmen på Toshiba Pro. Håber det viser sig at være løsningen, som måske kan bruges af andre.