Avatar billede Mikkel Sønderskov Praktikant
06. september 2019 - 18:13 Der er 2 kommentarer

Macbook til Adobe programmer

Jeg skal til at købe ny macbook, men har brug for hjælp!

Jeg arbejder rigtig meget i Adobe programmerne, i sær Photoshop, Lightroom, InDesign og Illustrator.

Til tider arbejder jeg med ret så komplicerede opgaver, så den skal kunne trække det hele!

Hvilken MacBook er bedst til formålet?

Har kigget på to, hvor jeg sammenlignede deres processer:

Apple MacBook Pro 13 MUHN2DK/A:
Type processor: Intel Core i5
Generation: 8. generation
Antal kerner: 4 kerner
Hastighed: 1,4 GHz
Maks turbo clockfrekvens (GHz): 3,9

Apple MacBook Pro MPXQ2H/A:
Type processor: Intel Core i5
Generation: 7. generation
Antal kerner: 2 kerner
Hastighed: 2,3 GHz
Maks turbo clockfrekvens (GHz): 3,60

Begge har delt grafikkort

Jeg er på ingen måde særlig skarp inden for computer, så help me out!

Kom også gerne med andre alternativer, men jeg er super glad for Apple :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2019 - 19:01 #1
den første med 8.gen cpu med 4 kerner - til krævende opgaver er den en hel del hurtigere end 7.gen.
Avatar billede eurositi Ekspert
07. september 2019 - 10:25 #2
Precision-modellerne fra Dell og ZBook-serien fra HP, ThinkPad-serien fra Lenovo samt Asus' Zenbook-modeller har typisk Intel Quadro-grafikkort, som er særligt gearede til grafisk arbejde. De findes i mange prisklasser. Generelt vil jeg sige, at du får mere ydelse for pengene.

Den vildeste (men selvsagt ikke den billigste) model til grafisk arbejde, jeg lige kunne finde, var denne (specs står længere nede på siden):
https://www.pricerunner.dk/pl/27-4767696/Baerbar/Dell-Precision-5530-%28JP83M%29-15.6-Sammenlign-Priser

Det er en særdeles kraftig maskine på alle parametre, som normalt ville koste over 20.000 kroner. Men det er i min verden stadig mange penge for en computer.

Men du kan sagtens finde en Precision eller en Zenbook til omkring 10-11000, som yder lidt mere end de to Macbooks, du selv foreslår. Men jeg skriver bevidst "lidt mere", fordi disse modeller lige som Macbook Pro-serien henvender sig til grafisk arbejde og derfor generelt hører til i den dyrere ende af PC-markedet.

Precision-modellerne er bygget med samme kabinettype og design som MacBook Pro (altså uden æble og med et andet operativsystem), og så kan man stadig selv skille dem ad med en torque-skruetrækker, hvis det skulle blive nødvendigt.