Avatar billede Finn Praktikant
08. september 2019 - 09:08 Der er 3 kommentarer

Kun sort hvid billede på Lumatron DVCR-2004 afspiller

Hej
Har fået en Lumatron DVCR-2004 afspiller. Når jeg forbinder den til mit Samsung smart TV (der ikke har scart stik) får jeg kun sort hvid billede og lyd. Jeg har forsøgt med forskellige kabler, men alle med samme resultat. Har læst at det måske kunne have noget med videoformatet at gøre PAL/NTSC. Jeg har ikke brugsanvisning og kan ikke finde dette i menusystemet. Kan nogen hjælpe evt. med link til brugsanvisning?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2019 - 09:50 #1
"Hvis SVHS sendes til en composite indgang bliver resultatet sort/hvid."
jf https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/636951?k=5696298

manual - https://www.scoop.it/topic/cftlezc/p/4109128991/2019/07/19/lumatron-dvcr-2004-manual - jeg har ikke testet, om link er brugbart
Avatar billede Finn Praktikant
08. september 2019 - 13:29 #2
Hej Claes
Tak for dit hurtige svar. Er ikke klar over, om der er tale om en composite indgang på fjernsynet. Det kommer ind via det der i fjernsynets menu hedder "Komponent" og via de 3 farvede kabler (rød, gul, hvid), da fjernsynet ikke har Scart indgang. Er dette monstro en composit indgang? Når jeg i fjernsynets menu prøver "AV" indgangen, der har billede med de 3 farvede kabler, siger fjernsynet, "at der ikke er signal eller at dette ikke er stærkt nok".

Mht. manual havde jeg fundet dette link, men tør ikke bruge det, da man kommer til et websted, der hedder funacumen.com. De hævder at have 4,5 stjernet review fra 1.350.892 kundaanmeldelser, men når jeg googler det og prøver trustpilot kommer der ikke noget frem. De vil ydermere have kreditkortoplysninger, skønt de siger at det er gratis. Tør ikke anvende dette...
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2019 - 13:50 #3
Hvis du har hdmi-indgang på tv, så se lige på
https://www.av-cables.dk/scart-til-hdmi-converter/
så får du let billede i farver og lyd med over.