Avatar billede Esben Praktikant
08. september 2019 - 15:11 Der er 25 kommentarer

HP ProBook 650

Hej. Jeg har på en auktion købt en HP Probook men kender hverken password eller administrator. Jeg kan ikke låse den op. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2019 - 15:38 #1
På hvilket tidspunkt ser du login? Er det straks når du tænder?
Avatar billede Esben Praktikant
08. september 2019 - 15:47 #2
Ja...ligeså snart jeg tænder beder den om password
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2019 - 16:02 #3
Hvis det er et legalt salg mener jeg at sælger har ansvaret.
Hvis tyvegods har du!
Avatar billede Esben Praktikant
08. september 2019 - 16:04 #4
Den er fra et firma som gik konkurs ultimo 2017
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2019 - 17:02 #5
Du skal have et installations medie, og købe en ny licens for at få liv i den igen vil jeg umiddelbart tro.
Avatar billede Str1kez Seniormester
08. september 2019 - 17:03 #6
Har du prøvet at lave en google søgning på dit problem?
Der kan man (stort set) altid finde en løsning på ens problem :)
Avatar billede Esben Praktikant
08. september 2019 - 17:07 #7
Hvad er et installations medie og ca pris? Jeg Google og og Google :-)
På det bageste side i højre er der en åbning med en en hængelås. Hvad er det?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2019 - 17:14 #8
Et installationsmedie kan hentes her gratis https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
En licens kan købes billigt på nettet og modtages typisk på mail. Har set dem både på Ebay og andre steder
Google søgning https://www.google.dk/search?q=windows+10&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=0ahUKEwjM1uqlwcHkAhU06KYKHfTaAwMQ_AUIEygC&biw=1920&bih=916
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2019 - 17:16 #9
Jeg ved ikke hvad du mener med lige når den tænder?
hvis det er BIOS Password som jo ofte bruges i Store firmaer
så er det jo derfor jeg mener det kan være et problem.
Jeg har til dato endnu ikke set den kommando på en PC. der ellers er køreklar.
Avatar billede Esben Praktikant
08. september 2019 - 17:22 #10
Når jeg tænder for maskinen kommer den op med et brugernavn og beder om et password. Maskinen kommer fra et firma i Brande som gik konkurs i 2017. Alt er væk så der er ingen hjælp at hente.
Avatar billede Esben Praktikant
08. september 2019 - 17:24 #11
De eneste mærkninger som er på den er INTEL inside CORE 5 og på bagside PRO Windows 8
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2019 - 17:31 #12
Jeg vil mene du skal hente et installations medie ned på et USB Stik
du skal fra Start lige så snart du har tændt den trykke på F2 så får du mulighed for at gå i BIOS eller Vælge Boot Menuen. Og så sætte den op på ny!
Jeg ville vælge at gå i Windows 10 med det samme du nu er i gang.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2019 - 17:33 #13
P.S Hvis du er heldig Aktiverer den sig selv se #8
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2019 - 17:42 #14
Jeg er enig med poko1. Aktiverer den ikke kan du altid købe en kode og aktivere med. I første omgang koster det 0 kr at få Win 10 på den.
Avatar billede Esben Praktikant
08. september 2019 - 18:40 #15
Hej
Når jeg kommer i BIOS kommer den frem følgende 4 muligheder:

*Memory test*
Hard Drive Check
Launguage
Exit

Hvilken af disse er Boot menu??

Mit Windows 10 medie er hentet på dansk
Avatar billede Esben Praktikant
08. september 2019 - 18:46 #16
Og Windows 10 medie i før opstart?
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2019 - 19:24 #17
Jeg er ikke helt på bølge med HP men prøv at sætte usb stikket i og tryk på ESC. eller måske F10 under opstart
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2019 - 19:31 #18
Avatar billede Schachtone Seniormester
11. september 2019 - 13:10 #19
#7 Det er en Kensington lock som kan bruges til at låse din pc, så den ikke lige kan løbes med.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. september 2019 - 13:21 #20
#19 Gad vide hvad en kædelås har med det at gøre?
eller findes der Kensington låse internt i BIOS?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. september 2019 - 13:23 #21
eller kan han tage den ud når han skriver der er en nøgle
Avatar billede Schachtone Seniormester
11. september 2019 - 15:49 #22
hvad snakker du om Poko1 ??

Spørgere spørger : "På det bageste side i højre er der en åbning med en en hængelås. Hvad er det?"

og efter min bedste overbevisning er det til en kensington lock. Så man kan låse sin pc fast hvis nødvendigt. F.eks ved en udstilling.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. september 2019 - 16:07 #23
Jeg mener at Kensington låsen
ikke har noget at gøre med at han ikke kan logge på.
https://ibb.co/F0h4S2t
Avatar billede Schachtone Seniormester
11. september 2019 - 16:25 #24
Nej nej

Men det blander jeg mig ikke i for det har du jo styr på :-)

Jeg vil også mene den eneste løsning er den du kommer med.
Avatar billede pretttyfly Praktikant
19. september 2019 - 11:25 #25
Den maskine er ikke til andet end reservedele, der er lagt et Bios password på maskinen som IKKE kan fjernes af andre end oprindelig indehaver eller HP hvis man har oprindelig faktura på maskinen, dette koster dog et eller andet gebyr.