Avatar billede Mads C Praktikant
11. september 2019 - 18:26 Der er 3 kommentarer

Stationær vil ikke starte

Hej Allesammen,
Min computer vil ikke starte efter strømmen i min lejlighed gik natten mellem lørdag og søndag. Da jeg søndag fik fundet ud af at det var stikdåsen der gav strøm til alt mit computer setup der var skyld i det, tog jeg den fra. Da jeg en dag senere sat det til igen virkede alt undtagen min computer. Når jeg trykker på start knappen sker der absolut intet. Jeg har prøvet med nyt strømkabel og andre stikkontakter, men med samme resultat. Jeg har en Corsair CX 600M strømforsyning. Og har prøvet at sætte strømforsyning til og fra både indeni og udenpå.
Nogle der har en ide hvad det kan være og om man kan fikse det på nogen måde?
På forhånd mange tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2019 - 19:33 #1
Har du prøvet udenfor at få den til at køre ved at kortslutte den grønne ledning i stikket til bundkortet med en af de sorte ledninger?
Hvis man gør dette evt med en clips man retter ud til det skal psu køre når men trykker på strømmen til forsyningen. Gør den det ikke er den brændt af.
Kortslutningen mellem sort og grøn er stort set det samme der sker når man trykker på start knappen når den virker normalt.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2019 - 19:35 #2
Kører den kan man tjekke om den leverer de spændinger den skal med et multimeter der kan måle jævnstrøm volt.
Orange 3,3 volt
Rød 5 volt
Gul 12 volt.
sort stel.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2019 - 20:12 #3
Kører den men spændingerne lavere end det jeg har angivet må den være defekt.