Avatar billede CESkovgaard Mester
12. september 2019 - 19:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilføje programmer i 'ny' ved højreklik i mappe

Spørgsmålet er sikkert besvaret mange gange før, men jeg har ikke kunnet finde det ved søgning.
Når man højreklikker i en mappe får man nogle muligheder, bl.a. 'Ny'
Der har jeg lige nu nogle muligheder, men tilsyneladende ret tilfældige.
bl.a. opendocumenttegning, powerpoint-præsentation, tekstdokument, Zip-mappe. Men fx ikke Word-dokumet, Excel-regneark.
Jeg havde dem i går, men skiftede så i dag fra Microsoft-office-2010 til Microsoft-office-2016 og så forsvandt de.
Der må være et sted hvor man kan redigere i hvad der er af muligheder?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2019 - 19:45 #1
i stifinder - hvis man højreklikker på en mappe (i den venstre side) så har jeg kun ny/mappe
for at få din funktion, så skal der højreklikkes et tomt sted i højre del, og vælge ny - og der er excel og word med (har o365).
Hvis du har lagt o2016 ind, og derefter fjernet o2010, så kan de måske være fjernet - prøv at installere o2016 igen.
Avatar billede CESkovgaard Mester
12. september 2019 - 20:42 #2
Tak for svaret Claes57
Jeg ved godt hvordan funktionerer aktiveres i hhv 'mappe' og 'blankt sted', det er indholdet i 'blankt sted', jeg gerne vil redigere.
Du har muligvis ret i at de forsvandt fordi jeg afinstallerede 2010 efter at jeg havde installeret 2016. Hvis der findes et laternativ vil jeg meget gerne undgå at installere igen. Jeg har kun en 2Mbit linje, så det tog en time at downloade pakken. Desværre efterlog den ikke en kopi på computeren af andet end den fil der henter resten :-(
Avatar billede falster Ekspert
12. september 2019 - 21:22 #3
Der sker vist ikke noget ved at prøve om en af disse stadig kan bruges:

https://www.nirsoft.net/utils/shell_menu_new.html

eller denne:

http://sourceforge.net/projects/shellnewhandler/
Avatar billede CESkovgaard Mester
12. september 2019 - 23:36 #4
Tak for ideen falster
Desværre løser det ikke mit problem så vidt jeg kan se.
De virker begge to, men de tillader mig så vidt jeg kan se kun at enable/disable de entries der allerede er i min 'Ny'. Jeg ville gerne kunne tilføje dem jeg mangler.

P.S. Jeg prøvede at installere office oveni den eksisterende. Det gjorde at jeg fik Exel med i listen, men desværre ikke Word, som er den jeg savner mest.
Avatar billede falster Ekspert
13. september 2019 - 00:21 #5
Avatar billede falster Ekspert
13. september 2019 - 00:28 #6
Og denne ligner, men er mere generel (for alle dokument-/filtyper):

https://www.thewindowsclub.com/remove-items-from-new-context-menu
Avatar billede CESkovgaard Mester
13. september 2019 - 02:33 #7
Takker. Jeg er for søvnig nu til at bruge regedit, men vil prøve i morgen.
Avatar billede CESkovgaard Mester
10. oktober 2019 - 17:24 #8
Beklager at jeg ikke fik svaret før.
Tak det virker.