Avatar billede RasmusP Novice
12. september 2019 - 20:39 Der er 11 kommentarer

Laptop lagger når der spilles

Hej
Når jeg spiller på min bærbare lagger alle spil. Dette undrer mig, da dens specs burde være gode nok. Jeg har en Lenovo Legion Y530 med: i7 processer, 16 gb ram, 512 GB SSD, NVIDIA GeForce GTX 1060 grafikkort. Jeg har været inde i Nvidia kontrolpanel, og det burde være slået til. Så jeg forstår ikke hvorfor den lagger. Under "kontrolpanel" kan jeg dog se at skærmen er koblet op på det integrerede grafikkort. Kan dette være problemet?
På forhånd tak.
Mvh Rasmus P
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2019 - 21:24 #1
Står din strømstyring til høj ydeevne?
Avatar billede RasmusP Novice
12. september 2019 - 21:30 #2
Ja
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2019 - 21:34 #3
Som jeg forstår det har du to grafik kort i den. Har Nvidia ikke et kontrolpanel hvor du kan indstille hvornår GTX1060 kortet skal bruges?
Avatar billede RasmusP Novice
12. september 2019 - 21:37 #4
Jo. Som jeg har skrevet, har jeg været inde i Nvidias kontrolpanel. Grafikkortet er aktiveret og er koblet op på de spil jeg spiller. Så jeg forstår ikke hvad problemet er?
Avatar billede RasmusP Novice
12. september 2019 - 21:39 #5
Det ene grafikkort er bare et integreret Intel UHD 630.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2019 - 21:49 #6
Er driverne til grafikken opdateret?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2019 - 21:52 #7
I Kontrolpanelet for Nvidia under de globale indstillinger, er den sat til automatisk valg af gpu?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2019 - 21:55 #8
Ved ikke om denne video her kan hjælpe på dit problem?
https://www.youtube.com/watch?v=mTbbG7QBDig
Avatar billede puren Ekspert
12. september 2019 - 22:32 #9
thermal throttling
Avatar billede Halfdan Seniormester
13. september 2019 - 08:42 #10
Hej Rasmus

Et indspark herfra: prøv at sætte den til opladelse når du spiller, da forskellige OSer har strømbesparelse/styrings mekanismer når den ikke er sat til strøm. Afhængig af dit OS kan du helt eller delvis også disable sådan en feature.

Ellers er det højt sandsynligt relateret til nogle af de andre bud der er skrevet ovenfor.

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede RasmusP Novice
13. september 2019 - 11:17 #11
Tak for alle forslagene. Jeg har nu fundet problemet. Efter at have opsat grafikkortet korrekt, fandt jeg ud af, at det ikke er grafikkortet som er problemet. Der kommer en del pingspikes når jeg spiller, selvom internetforbindelsen umiddelbart er god nok. Har lavet en speedtest, hvor den ligger på ping 5. Så det er lidt mystisk, da andre på samme net sagtens kan køre det.