Avatar billede oldemor Mester
26. september 2019 - 15:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Manglende windows opstart

Hej
Hvad er der lige sket med min bærbare computer når den skriver spdan her til mig når jeg starter den op.
Intel undi, PXE-2.0 (build083)
Copright (C) 1997-2000 Intel Corporation
For Atheros PCIE Ethernet Controller v2.0.2.2(03/31/10)
Check cable connection!
PXE-MOF: Exiting Intel PXE ROM.
No bootable device -- Insert boot disk and press any key.

Jeg har da ingen disk at stoppe iden da windows var installeret på maskinen da den blev købt.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2019 - 16:01 #1
Den forsøger at bruge et netværk til at boote fra og ikke harddisken. Du skal derfor ind i BIOS og vise det er disken den skal boote fra.
Er du uheldig er disken stået af, og at det er derfor den booter fra netværk. Prøv evt at holde F12 med det samme du starter pc. Får du så en menu frem hvor du kan vælge disken? Hvis du gør vælg disken og se om den starter op. Gør den skal du ind og rette i bios for ikke at bruge F12 hver gang.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. september 2019 - 16:05 #2
Det ville være rart at vide Hvilket PC: Mærke Så man kan fortælle hvilken tast du skal trykke der er forskel fra Pc til Pc:?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2019 - 16:10 #3
#2 Enig :-)
Avatar billede oldemor Mester
26. september 2019 - 16:12 #4
ok det har jeg lige prøvet og den bipper bare efter mig med en blå skærm. inde i bios står der under boot.
1. HDDO: Toshiba MK3259GSXP
2. HDD:
3. ATAPI CDROM: Slimtype DVD A DA8A5SH
4: USB FDD:
5: Network Boot: Atheros Boot Agent
6: USB HDD:
7: USB CDROM:
Avatar billede oldemor Mester
26. september 2019 - 16:15 #5
Det er ikke en helt ny maskine mere Packard bell EasyNote LS
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2019 - 16:16 #6
HDD 0 er din boot disk.
Der bliver blå skærm når du vælger denne? Hvis dette er tilfældet, hvad står på den blå skærm?
Avatar billede oldemor Mester
26. september 2019 - 16:26 #7
under bios HDDO skriver den alt det vrøvl der står i det første spørgsmål jeg stillede
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2019 - 16:41 #8
No bootable device -- Insert boot disk and press any key.
Betyder den ikke kan bruge disken til at boote fra.
Om det er defekt eller en dårlig forbindelse er så spørgsmålet?? Jeg tror dog selv på defekt, da den kan ses i bios men bare ikke bootes fra.
Avatar billede oldemor Mester
26. september 2019 - 16:51 #9
nu fatter jeg ikke en brik af det hele mere. Efter jeg kiggede i bios uden at røre noget men bare sagde gem og luk, starter windows op igen, men det tager en hel krig inden den er klar og så arbejder den meeeeeget langsom. findes der et program som kan undersøge om det er harddisken der ikke har det så godt mere
Avatar billede 220661 Ekspert
26. september 2019 - 16:54 #10
Har du ting på computeren du IKKE har backup af, er det NU du skal lave den backup. Din disk er som jeg før sagde formodentligt på sidste vers. Når dette er gjort kan man prøve at arbejde med disken. Ikke før.