05. oktober 2019 - 13:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webside problem/certifikat problematik (hjemmeside virker for alle andre)

Hej
Håber nogen kan hjælpe mig(mest stedfar) med følgende problematik.

De seneste par dage har han haft problem med at åbne følgende side:

https://www.ddfo.dk/ (den danske frimurer orden)

Får denne besked ved load:

"Sikker forbindelse mislykkedes

Der opstod en fejl under forbindelsen til www.ddfo.dk. PR_END_OF_FILE_ERROR

    Siden kunne ikke vises, da autenticiteten af de modtagne data ikke kunne bekræftes.
    Kontakt ejerne af webstedet omkring dette problem."

Beskeden er mere eller mindre samme, på browserne Firefox/Safari/Chrome, alle seneste versioner.

Her er detaljer om maskinen:
Mac os 10.14.6
Avast Security 14.2 (dybde scanning i gang)

Håber nogen kan hjælpe med at få forbindelsen etableret via denne computer/mac, da virker på Ipad m.m.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2019 - 15:13 #1
siden viker fint her.
problemet er browseren
Avatar billede Slater Ekspert
05. oktober 2019 - 19:54 #2
Der er noget galt med certifikatet på siden.

Forskellen ligger naturligvis i at nogle browsere vil vise det alligevel, men der er et problem som bør rettes op på af sidens ejer.

Men alle browsere bør tilbyde en mulighed for at fortsætte trods fejlbeskeden. Ofte formuleret som "tilføj undtagelse for denne side" eller lignende. Så længe du ikke indtaster noget, du ikke vil have andre til at se, er der ikke noget farligt ved det.
Avatar billede foodear Praktikant
06. oktober 2019 - 08:48 #3
Tjek tid og dato på den computer hvor fejlen fremkommer.
06. oktober 2019 - 11:47 #4
#Slater
Ingen af disse browsere, Chrome, Safari, Firefox, tilbyder nogen form/tilføjelse af undtagelse, for at fortsætte trods fejlen.

#foodear
Tid og dato er tjekket allerede igår.
06. oktober 2019 - 11:59 #5
Løsningen på problemet for denne computer/mac var at fjerne Avast og installere Avira