Avatar billede Lonefriis Juniormester
05. oktober 2019 - 19:17 Der er 17 kommentarer

Kanal søgning

Vi har fået et nyt tv Samsung, og vi kan ikke finde nogle kanaler overhovedet, vi har prøvet alt, intet virker, når vi tænder så står der intet signal, og vi har sat antenne stikket rigtigt i og der står også det er tilsluttet, vi har intet net da vores router er gået ned siden i går, den kan vi heller ikke få gang i har også prøvet alt, både at nulstille og slukke for den, men vi skal jo kunne søg kanaler alligevel.
Avatar billede nopsen Ekspert
05. oktober 2019 - 19:30 #1
har du under kanal søgning valgt tv udbyder inden du søgte på kanaler?
Avatar billede Lonefriis Juniormester
05. oktober 2019 - 19:54 #2
Ja da vi har glenten er det den der hedder andre men der kommer ingen kanaler frem
Avatar billede INK Ekspert
05. oktober 2019 - 20:37 #3
Vi skal lige vide hvordan i modtagertv-signal? Er det via routeren og en tv-boks eller er det et antennestik i væggen? Hvem leverer tv-signal? Antenneforening eller eksempelvis YouSee?
Avatar billede Lonefriis Juniormester
05. oktober 2019 - 20:59 #4
Vi har glenten som leverer tv signaler, det er en antenne forening, og vi bruger antennestik. Routeren er der kun for at have internet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2019 - 21:00 #5
Er i sikker på TV´et har den rette modtager? - DVB-T modtager hvis jeres antenne er en "luft" antenne, DVB-C hvis I har kabel-tv.

Hvis ikke i har købt TV´et med den rigtige modtager, kan I ikke finde kanalerne.

Så - TV-udbyder som ink spørger efter, og så skriv lige det præcise modelnavn på TV´et, så vi kan finde specifikationerne.
Avatar billede Lonefriis Juniormester
05. oktober 2019 - 21:29 #6
Samsung QLED 65 tommer. QE65Q9FN og vi har Glenten som tv udbyder, og vi har kabel tv.
Avatar billede Lonefriis Juniormester
05. oktober 2019 - 21:35 #7
Det kan jo ikke være rigtigt at med et splinternyt tv så skal det da kunne finde kanaler.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2019 - 21:40 #8
Så vidt jeg kan se ud af specifikationerne, har den alle typer TV-tunere indbygget.

Men I skal selvfølgelig vælge at søge på den rigtige TV-tuner - d.v.s. at "Antenne" skal være sat til "Kabel" som i Glentens guide her: https://www.glenten.dk/Samsung
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2019 - 21:41 #9
...Og så er der selvfølgelig også den mulighed, at selve kabel-forbindelsen er i stykker - hvis Routeren heller ikke kan få forbindelse, lyder det jo som om der er noget galt.
Avatar billede kurtba Ekspert
05. oktober 2019 - 21:42 #10
Som jeg forstår det, så leverer Glenten både internet og tv signal. Det kommer så ind i Jeres bolig via det samme kabel. Så er der jo noget der tyder på, at der ikke kommer noget signal ind via kablet, eftersom I heller ikke har noget internet. Så umiddelbart vil jeg sige, at i skal have fat i Glenten for at få foretaget noget fejlsøgning.
Her kan I læse, hvorledes I skal læse tv kanaler ind på Jeres TV. Da det er et helt nyt TV er der for mig ingen tvivl om, at det selvfølgelig også kan modtage de signaler, som Glenten sender.
https://www.glenten.dk/kanalindstilling
Avatar billede Lonefriis Juniormester
05. oktober 2019 - 22:45 #11
Tak for svar ja vi skal have fat i glenten på mandag, vi er en smule træt af dem, for vi har haft en del problemer med både tv og internet, og det er surt at få et helt nyt tv og så kan vi ikke bruge det.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. oktober 2019 - 23:48 #12
Vælg knappen Menu kør ti parabolen piletaste til højre hvor der står antenne og vælg din indgang.
https://ibb.co/gvMLCk6
Avatar billede Lonefriis Juniormester
06. oktober 2019 - 00:34 #13
Nu har vi diskuteret frem og tilbage, og hvis ikke der er netadgang, kan man så ikke søge kanaler, vores router virker nemlig ikke, er der en sammenhæng i det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. oktober 2019 - 00:36 #14
Nej, tv-kanalerne har ikke noget med internettet at gøre.

MEN - de kører på det samme kabel, så hvis kabelforbindelsen fejler, vil begge dele fejle - så lige præcis dér har de noget med hinanden at gøre.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. oktober 2019 - 07:14 #15
Det var til sammenligning Antenne indgangen er til Analog
https://ibb.co/xCQrMMM
Avatar billede nopsen Ekspert
06. oktober 2019 - 18:17 #16
åbenbart fortsætter dette i en ny tråd, så har mistet interressen.
Avatar billede Lonefriis Juniormester
07. oktober 2019 - 18:47 #17
Vi har nu fundet fejlen på at vores internet og tv signal ikke virker,  vi har en boks hvor der er data og tv i stik siddende på loftet, og samtidig har vi den samme siddende i stuen, og det er noget en tekniker har lavet, og vi får oplyst at vores router faktisk skal stå på loftet, så i morgen får vi en tekniker fra Glenten ud og får styr på det, men tak til dem der er kommet med forslag og løsninger.