Avatar billede muldgaard Juniormester
10. oktober 2019 - 16:20 Der er 5 kommentarer

Beregn kun når der er data i begge celler

Hej.

Jeg har minutværdier i visse celler i kolonne B og H. I kolonne K vil jeg gerne trække værdien i kolonne B fra værdien i kolonne H, dog kun såfremt der er en værdi i begge kolonner. Ellers skal resultatet blot være enten blankt eller nul.

Er der nogen der kan kaste en formel efter mig til dette?

Mvh
Henrik
10. oktober 2019 - 16:45 #1
=HVIS(OG(B3<>"";H3<>"");H3-B3;"")
Avatar billede jens48 Ekspert
10. oktober 2019 - 16:46 #2
Da du har talværdier i både kolonne B og H kan du bruge denne simple formel:

=HVIS(B1*H1;H1-B1;0)
Avatar billede klostermann Juniormester
10. oktober 2019 - 16:46 #3
Hvis nu det hele findes i række 1 vil jeg tro at =hvis(og(b1<>0;h1<>0);h1-b1;0) vil kunne løse det
Avatar billede store-morten Ekspert
10. oktober 2019 - 18:40 #4
Hvis det skal være nemt at se hvad formlen gør, vil jeg forslå:

=HVIS(ELLER(B4="";H4="");"";H4-B4)

Hvis B4 eller H4 er tom så ingenting, ellers så beregn.
Avatar billede muldgaard Juniormester
11. oktober 2019 - 09:27 #5
Hej Flemming, jens48, klostermann og store-morten,

Mange tak for jeres løsningsforslag. Interessant at se hvordan opgaven kan løses på så forskellige måder. Alle forslag løser min opgave, så kan jeg markere dem alle som løsning, eller hvordan? :-)