Avatar billede DangerDane Novice
12. oktober 2019 - 21:27 Der er 2 kommentarer

Hjælp til sikker USB stick

Hejsa,

Gennem tiden har jeg haft erhvervet mig nogle SafeSticks (hardware enkrypterede) USB sticks. Men firmaet er ikke til at opdrive længere så hvad er mit alternativ?. Kan godt finde op til flere slags sikrede USB sticks, men de fleste er store og klodsede og ikke særligt praktiske som mine SafeSticks.

Hvad kan folk anbefale, for skeler selv lidt til IronKeys??
Avatar billede posten Ekspert
12. oktober 2019 - 21:34 #1
usb.stik  fås i MANGE forskellige str. https://www.proshop.dk/Hukommelseskort-USB-pen/SanDisk-Ultra-Fit-USB-31-128GB/2646954 til de små penge af : 159.-
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. oktober 2019 - 23:23 #2
@Posten - der menes ikke bare en USB-stick - men en krypteret USB-stick.

Jeg kender selv kun til IronKey - men de fungerer også ret godt.

Men er det krav med Hardware Encrypted? - i dag kan Bitlocker jo kryptere en hvilken som helst USB-stick... og jeg ville ikke kende nogen metode til at hacke sådan en stick.

Ellers mener jeg der findes deciderede harddiske med indbygget sikkerhed, sågar fingerprint.