Avatar billede goglov Seniormester
12. oktober 2019 - 23:12 Der er 9 kommentarer

Overføre sms fra gammel til ny telefon

Jeg har en ældgammel HTC Desire telefon og nu vil jeg overføre sms til min nye Samsung A10
Hvordan gør jeg.
Jeg kan godt med min PC  kikke ind i både HTC Desire (Android 2.x) og Samsung A10 (Android 9) men der eksistere tilsyneladende ikke nogen .xml filer som jeg har forstået indeholder sms'ser
Det hjælper ikke at jeg har sat telefonerne til  USB fejl retning.
Hvor gemmer sms'erne sig.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2019 - 08:06 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2019 - 08:14 #2
Når der er så stor forskal på alder af de to telefoner ville mit bud være at bruge usb kabel til at overføre backup til pc, og så prøve at restore på den nye telefon.
Men igen, det er kun et bud da jeg ikke har afprøvet det.
Avatar billede goglov Seniormester
13. oktober 2019 - 20:26 #3
Du har nok ret i at aldersforskellen på de to telefoner udgør et problem.
Men det har virkelig fået mig til at tænke. For er spørgsmålet ikke også at få fat i en gammel version af
SMS Backup & Restore Der kan installeres på min OldTelefon. Hvem har sådan en Oldapp?
Hvor kan man få fat i ældgamle udgaver at adroidapps?

Jeg forstår også iflg kommentarsporet i play.google.com at: af al den dokumentation jeg på nogen måde kunne finde, stod der, at appen fungerer med Android versioner fra og med 4.0"
Endnu en grund til at få fat i en oldApp :)

Endelig. Hvorfor kan jeg ikke se .xml filer i mine telefoner. Hvordan er de skjult. For de er der jo et sted ?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2019 - 10:43 #4
Må være dig svar skyldig. Er ikke inde i telefoner. Er mere inde i Windows 😊
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2019 - 07:28 #5
når du sætter din gammel tlf ind i pcen, får du så et drev? Jeg kan huske, at der var noget á la "HT Suite" eller noget som man kunne installere på pcen - programmet ligger på telefonen...hvis den præsenterer sig som en cd-drev/Usb-nøgle
Derfra kan du måske trække smserne ud.
Jeg tvivler lidt på, at dine smser er gemt som .xml-filer - de er krypteret i telefonens "sprog" - det er først når du laver en backup, at smserne kan blive eksporteret som .xml-filer. Derfor kan du ikke finde dem.
Avatar billede goglov Seniormester
16. oktober 2019 - 00:25 #6
Specielt til Thomas
Du har ret. Der er faktisk noget der hedder HTCSync_2.0.28 som ligger på selve telefonen.
Det tvang mig ned af mindernes gade og efter studier i 10 år gamle Old filer fandt jeg ud af at jeg har brugt det program i sin tid og med ynkeligt resultat.
Da jeg installerede det på Pc'en kunne jeg bare konstatere at det ikke kan med Windows 10. der skete ikke noget.
Samsung supporten foreslog 2 backupprogrammer.
Smart Switch for android OS 4.3 eller senere
Kies for før og, desværre ikke så langt til bage som til Froyo
Samme supporter foreslog at man kunne lægge sms'erne over på telefonkortet og så flytte det tilbage til den nye telefon.
Har i nogen kommentar til det.
Kender i et program eller andet godt som kan flytte sms?
suk. det er rigtigt at sms er krypteret.
Elles må jeg erkende at den gamle mobil har udspillet sin rolle og afgår ved døden elsket og savnet :-(
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2019 - 07:29 #7
jeg kan godt huske at du kan (på gamle telefoner) flytte smser og kontakter til sim-kortet...men idet simkortet ikke skal "gøre så meget/vide så meget" er dens hukommelse MEGET lille - såsom 20-30 kontakter eller 10 smser kan gemmes på den - og så skal du flytte simkortet og indlæse dem i din ny telefon - det tager nok en krig.
Da kunne en hurtigere løsning være, at du skriver det ned med en blok og et stykke papir - eller hvis det skal være digitalt, kan du skrive ned i excel :)

hvis htc_sync ikke vil starte op på win10 (jeg går ud fra at du godt kunne installere den?) kan du prøve at starte programmet op i kompatibilitetstilstand - og ellers kan du prøve med windows' indbygget fejlfindingsværktøj - den kan også lave nogen indstillinger her og der.

Spørgsmålet du kan stille dig: hvor vigtig er dine beskeder?
Avatar billede pantanovera@gmail.com Juniormester
21. oktober 2019 - 09:13 #8
you  can back up your SMS in Google drive and recover them on your new device
Avatar billede goglov Seniormester
18. november 2019 - 21:14 #9
Jeg har virkelig ledt længe efter en mulighed for at hænte gamle sms.
problemet er at min OldFon er 10 år gammel og fra en tid før der blev ændret væsentligt i Android styresystemet.
Jeg har kunnet finde backup programmer men de går kun tilbage til android 4 og mit android er v. 2.
Problemet har været at finde et backup program der klare android v. 2
Derfor har jeg opgivet ævret.
men er der nogen der har forslag er jeg naturligvis åben for det.
Tak til alle.