Avatar billede pantanovera@gmail.com Juniormester
17. oktober 2019 - 09:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wi-Fi connection disconnects occasionally

I am surfing the internt using a Wi-Fi connection and It is fiber connection.When I am searching through my PC, suddenly the connection lose and connect when reload the page?is anyone facing such a condition
Avatar billede INK Ekspert
17. oktober 2019 - 11:36 #1
Could be powermanagement of your wificard in the pc. Please uncheck that windows is allowed to turn off power.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2019 - 18:47 #2
Windows 10 How to Disable WiFi Power Saver
https://youtu.be/O3Nj9HZmm9U
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2019 - 19:09 #3
Windows 10 How to Disable WiFi Power Saver from WiFi Adapter Driver Power Management

1. Right click "WiFi".
2. Tab "Open Network & Internet Settings".
3. On left subject Settings, tab "WiFi".
4. On right subject related settigs, Tab "Change Adapter Options".
5. Right click your WiFi, then Tab Properties.
6. Tab "Configure", then Tab on Power Management tab.
7. Remove all checkmarks, this will ensure not to shutdown WiFi adapter to save power.