Avatar billede stig3 Mester
21. oktober 2019 - 20:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lenovo TB-X103F ZA1U - Tablet - Android 6.0 (Marshmallow) - 16 GB eMMC - 10.1" IPS (1280 x 800)

Hej

Jeg ser på tablets til to drenge på 4 og 6 år.
Det gør ikke noget den er langsom. Men den skal kunne gå på youtube og netflix.

Hvis den kan spille nogle spil er det også fint, men det behøver ikke at være de nyeste med bedste grafik.

Jeg har set denne. men kan den bruges eller er den alt for skrabet?
https://www.computersalg.dk/i/3633782/lenovo-tb-x103f-za1u-tablet-android?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner

/Stig
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. oktober 2019 - 08:15 #1
Mine børn fik for 3 år siden identiske tablets - dog kun med 8GB RAM

Dem bruger de stadig i dag til Minecraft m.m.

Men det er altså også aller mindste specifikation - den har kun 1GB arbejdshukommelse, så over tid vil den nok føles langsom. Youtube og Netflix burde gå fint.

Du skal være opmærksom på at den kører Android 6, der må siges at være gammel. Du vil derfor relativ hurtigt opleve, at apps ikke længere udvikles til den. Men om der går 1 eller 3 år er svært at spå om.

Kigger du videre, så gå hellere efter 2GB arbejdshukommelse og Android 8 el. nyere. 16GB lager er fint - det varer ikke evigt, men ansporer til gengæld også til at man rydder op. (8GB er for lidt i dag).
Avatar billede stig3 Mester
24. oktober 2019 - 19:48 #2
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. oktober 2019 - 09:21 #3
Den/de har 2GB arbejdshukommelse, som jeg nok selv ville foretrække som det mindste i dag, selv om 1GB altså også kan bruges.
Og så kører den Android 7, som er nyere end 6, men stadig forholdsvis gammel. Det skulle dog nok kunne købe et år mere på levetiden.

Om det bedre kan betale sig at bruge flere penge - tja, det afhænger jo af økonomi, så det har jeg svært ved at vurdere :-) - Selvfølgelig får du en nyere udgave af Android med højere sikkerhedsniveau, som også kører på flere telefoner i dag. Så der burde i hvert fald gå mange år før apps ikke længere vil køre på den.
Så er der lidt forskel på CPU hastighed og type - og minimalt på skærmopløsningen m.m. Men det er næppe noget du vil lægge mærke til ved web-surfing og småspil.

Men husk også, at børn ikke behandler elektronik som du selv ville - den største trussel mod levetiden er nok at de efterlades i stole/senge, så man sætter sig på dem, eller at man spiller mens den sidder til ladning. Det går der nogle skærme på, og knækkede/ubrugelige ladestik (i tabletten :-/). Så måske er den billige Huaweii ganske fin, selv om den kun kører Android 7...
Avatar billede stig3 Mester
25. oktober 2019 - 14:45 #4
Jeg tror det bliver 2 af den billige. Som du siger er det sandsynligt at de får ødelagt dem inden android 7 bliver for gammelt.

Tak for hjælpen
Jeg er blevet lidt klogere på hvad jeg skal se efter.😊