31. oktober 2019 - 22:45 Der er 3 kommentarer

Hej jeg har brug for hjælp til noget angående min skole nu har vi projekt og det haster lige at få svar på nogen spørgsmål

Hvordan kan arbejdsgivere og adfærdslivet bruge gamer?

Kan spil gøre noget godt for de unge ( fx udviklinger i hjernen)

Er der et maks antal timer man må spille hver dag for at man for noget ud af det?

Kan det være skadeligt at spille i en for tidlig alder?

Er computer spil stadigvæk med mus og keyboard om 10 år?

Kan man bruge computer spil til at øve sig i fx at køre bil hvis man bruger rat og pedaler?

Er e-sport en rigtig sport og hvorfor/hvorfor ikke?

Jeg vil være rigtig glad vis i gad og svarer
Avatar billede ErikHg Ekspert
31. oktober 2019 - 23:12 #1
Prøv dette link:

http://tutoren.dk/
Avatar billede jalved Ekspert
01. november 2019 - 00:04 #2
Spørg evt. på biblioteksvagten.dk, om de kan henvise dig til nogle artikler eller undersøgelser om emnerne.

Så vil du nok få masser af relevant materiale, du kan citere fra.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2019 - 02:07 #3
kontakt flyvevåbnet og snak med dem om hvordan de bruger gaming og simulatorer til at træne piloter. de har en masse at sige om det.

generelt kan det siges at gaming ikke skader børn, og at action og simulator er godt for de kognitive evner, og at man bliver lynhurtig til at reagere. strategi spil giver overblik og gode analytiske evner, som at være trænet i at se på aktiekurser...

for meget gaming kan være en social slagside, hvor de unge isolerer sig ved computeren, og selvom de har venner online, så er det ikke sundt at sidde ved en computer over 10 timer om dagen. der er fare for overvægt og fysisk inaktivitet.

for at researche det ordentligt, og "gøre det rigtigt", så ring til din læge, og tag en snak om det. det er bare så blæret når man afleverer en opgave, at man har researchet ved at snakke med fagfolk!! :)

ja, vi bruger stadig mus og tastatur om 10 år :)
du kan altså ikke styre et strategispil, med en touchskærm :)

E sport, er blevet en rigtig sport. flere sportsklubber, har oprettet E hold.
det er for eksempel fodboldklubber.
Kontakt OB boldklub i odense, og tag en snak med dem om hvordan de gør.
(de har oprettet en Esport liga)

Jeg håber du når opgaven, jeg har desværre lidt på fornemmelsen at du spørger herinde på en Fredag, men skal aflevere mandag... :) ??

Held og lykke!