Avatar billede Johan MacLassen Juniormester
06. november 2019 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internetgenvej i excel

Hej

Jeg har et problem med en "internetgenvej" i excel.

Jeg er med på at man skal oprette et hyperlink i cellen, med en url.
Mit problem opstår dog i url'en som indeholder et "#" - udsnit: /corena/gwt/#urn=:S1000D.

Dette "hashtag" vælger excel ved åbning af browser at omforme til %20-%20.
Linket er til en internet side på et lukket netværk (forsvaret).

Kan jeg omgå dette på en nem måde, som er let at redigere?
Word laver ikke den pågældende fejl.

Min udfordring er at der i excelmappen som indeholder en hel masse data - skal laves i omegenen af 300 links til forskellige områder på webstedet (dokumentation) - alle med # i url.

Hilsen Johan
Avatar billede Juul Forsker
06. november 2019 - 12:19 #1
Prøv at skift # ud med %23
Avatar billede Johan MacLassen Juniormester
06. november 2019 - 12:22 #2
Virker desværre ikke.
Avatar billede baard Juniormester
06. november 2019 - 22:37 #3
hvad med at oprette et kortlink til dit link og så bruge kortlinket i stedet (se kortlink.dk)
Avatar billede falster Ekspert
06. november 2019 - 23:08 #4
Har aldrig arbejdet med/oplevet dette.

Debatteres heftigt.

Både forslag #1 og #3 er nævnt i dette link:

https://stackoverflow.com/questions/25070176/hyperlink-changes-from-to-20-20-when-clicked-in-excel

For mig som udenforstående - og med dine i omegenen af 300 links - ser VBA-koden allersidst interessant ud!
Avatar billede Johan MacLassen Juniormester
07. november 2019 - 07:21 #5
Hej falster

Tak for link - det hjalp at skifte browser til IE11 med std. opsætning.