Avatar billede knoglen Novice
06. november 2019 - 14:28 Der er 4 kommentarer

gmail og appel id

Hej
jeg har har 26 ipad's der skal op køre  men skal ikke tilkyttes en bestemt bruger, mit problem er at jeg skal oprrette en bunke postkasser først og da der er begrænsninger på hvor mange postkasser google vil accepter pr. tlf.nr. ( 5stk ) hvad gør man så.

hilsen

Gert B
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. november 2019 - 15:15 #1
En gmail adresse kan håndtere mange forskellige alias... - eks:

mymail@gmail.com er den oprindelige adresse. Den kan du skrive til  på mange måder:

my.mail@gmail.com er den samme adresse - men skrevet på anden vis. D.v.s. punktum må være i adressen, men ignoreres af gmail, og oversættes bare til den oprindelige adresse.

Men en anden, mere brugbar måde er, at man kan sætte +noget bagpå - d.v.s. du kan skrive til.

mymail+apple1@gmail.com
mymail+apple2@gmail.com
o.s.v....

Alle mails vil havne i den samme postkasse, men kan evt. automatisk sendes ned i hver sin undermappe ud fra "modtageradressen".

Så på den måde kan du på samme mailadresse mådtage mails til mange forskellige  "navne"...
Avatar billede knoglen Novice
07. november 2019 - 08:17 #2
Tak og jeg kan se at plus løsningen er det jeg har brug for men kan ikke se hvor i google kontoen det sættes op
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2019 - 09:16 #3
Det skal ikke sættes op - det er bare sådan det virker.

Hvis du mener automatisk sortering af de indkomne mails, ville det i Outlook hedde "Regler" - men i gmail sætter du et filter op.

Start med at søge efter den mailadresse du vil filtrere - eks. mymail+apple2@gmail.com. Når søgeresultatet vises, klikker du på pilen ned til højre i søgefeltet. Klik på knappen "Opret filter" - så får du en række muligheder, hvor du typisk vil vælge:

Spring indbakken over
Andvend etiketten [Vælg en undermappe, eller opret en ny]
Send aldrig dette til Spam
Andvend også filteret på matchende samtaler

Af ovenstående er det nok "etiketter" der forvirrer noget. Hvis du forestiller dig at Gmail i stedet kaldte det for mapper, bliver det hele meget mere logisk :-)

(Forskellen er at en mail kan være tildelt flere forskellige etiketter, og derfor optræder i flere "mapper")
Avatar billede knoglen Novice
07. november 2019 - 14:55 #4
ok køre det tak for hjælpen

Gert