Avatar billede LLG Juniormester
08. november 2019 - 21:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Beklager det OS understøtter vi ikke mere. (Canon)

Har en Canon Prixma MG6250 printer
iMac med Mojave..
Kan printe, men scanner virker ikke mere.
Ifølge Canon understøttes Mojave ikke.

Hvad er det lige man gør nu?

Ifølge Canon henviser de på deres hjemmeside til deres produkter.

Kan det virkelig passe at man skal skifte printer?

Er der ikke en der har en løsning.?

Med venlig hilsen
Granlie
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. november 2019 - 21:16 #1
Jeg har fundet et link der forhåbentlig kan hjælpe dig til en løsning:

https://canon-print.com/canon-pixma-mg6250-series-drivers/
Avatar billede INK Ekspert
08. november 2019 - 21:32 #2
Har en Canon MG8150, der ifølge Canon hjemmesiden har samme problem som din. Min MacBook Pro med Catalina printer fint til denne.

Min printer er tilsluttet router med kabel, og min MBP er tilsluttet via wifi.

I stedet for at downloade og installere driver, så kan du gå i Systemindstillinger - Printere og scannere. Her tilføjer du din printer med et plus, og nu skulle den selv finde og installere printeren under Catalina. Har lige gennemført dette, og det virkede hos mig.
Avatar billede LLG Juniormester
08. november 2019 - 21:38 #3
Det er som jeg skrev ikke noget problem med at printe, det går ok.
Der er scanner der ikke virker og der er ingen driver at finde så vidt jeg kan se.
Canon skriver at der ikke er understytttelse mere til MG6250 og Mojave.

ErikHG: der er beklagelig vis heller ingen i det link du henviser til.

Ink: Jeg har også prøvet det du foreslår.
Det virker fint så længe det er print, men scan virker ikke.

MVH
Granlie
Avatar billede INK Ekspert
08. november 2019 - 21:53 #4
Jeg gik i systemindstillinger og installerede først som printer og dernæst som scanner, der virker. Canon dukkede op med flere linier, og du skal vælge begge i rækkefølge.
Håber det lykkes for dig.
Avatar billede LLG Juniormester
10. november 2019 - 15:50 #5
I systemindstillinger kommer der kun en Canon PRINTER ingen scannere.

Jeg har så prøvet at starte billedfremviser og i arkiv valgt “importer fra Canon MG6200 serie —  Så starter scanner.

Mærkeligt.

Tak for Jeres indsats.

Med venlig hilsen
Granlie
Avatar billede Printers Driver Praktikant
05. februar 2020 - 10:41 #6
Avatar billede LLG Juniormester
05. februar 2020 - 14:51 #7
Tak for det,  men min Mac har OS Mojave.
Det er problemet at der ikke findes driver software til Mojave.

Mvh
Lars