Avatar billede kimit Praktikant
16. november 2019 - 17:15 Der er 5 kommentarer

Tilretning og hosting af asp beregningsformular

Jeg har for længe siden fået udviklet en asp beregningsformular.
Nu har udvikleren af formularen nedtaget sin server.

Så det er ikke muligt at sende formularen.

Den er hosted hos unoeuro, men der kan man ikke sende via et formscript.

Hvor kan jeg lettest flytte formular til og tilknytte et form script, der kan få det til at fungere igen.
Avatar billede softspot Forsker
16. november 2019 - 17:36 #1
Hvad kan form scriptet, eller rettere kunne?

Hvis det er hosted på UnoEuro bør der være rig mulighed for at kode noget andet...
Avatar billede kimit Praktikant
16. november 2019 - 17:43 #2
Jeg kan sende dig et link til beregningsformularen.

Så kan du se beregningsfunktionen, men ikke resultatet, da scriptet MailForm ikke er tilgængeligt mere.

Her er link til formularen hosted hos unoeuro:

https://it-varmevaerk.dk/naestved-varme/BeregnBesparelse2_9.asp
Avatar billede softspot Forsker
16. november 2019 - 17:56 #3
Er det kun selve mailafsendelsen der ikke fungerer, eller er der andre ting som den nedtagne server håndterede?
Avatar billede kimit Praktikant
16. november 2019 - 18:12 #4
Det er umiddelbart kun mail delen. Formularen laver fint beregning.
Avatar billede keysersoze Guru
16. november 2019 - 21:04 #5
Unoeuro anbefaler Jmail så med lidt teknisk snilde - eller mere eller mindre kopi fra et færdigt eksempel, fx https://support.dandomain.dk/webhotel/asp-komponenter/jmail-send-e-mail/ - burde det være forholdsvis lige til.