Avatar billede bas Forsker
21. november 2019 - 21:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Huawei Mate 10 Lite - firmware

Hej

Hvordan opdaterer jeg firmwaren på en
Huawei Mate 10 Lite?
Er det nemmest at sætte den til en PC og installere
et program til det?
Der kommer ikke noget, når jeg søger efter
opdateringer på telefonen.
Telefonen viser ikke WiFi 5 GHz og jeg har læst,
at det kan løses med en opdatering af firmwaren.
Har nogen erfaring med det?
Avatar billede bas Forsker
21. november 2019 - 21:53 #1
Det kan måske være fordi telefonen ikke understøtter 5 GHz.
Jeg kan dog ikke lige finde specifikakationer der be- eller
afkræfter dette.
Avatar billede INK Ekspert
21. november 2019 - 22:54 #2
Ifølge manualen gør du følgende:

OTA-opdateringer
Opdatér din enheds system til den nyeste version for at forbedre ydelsen.
Denne funktion kræver en internetforbindelse. Opret forbindelse til et Wi-Fi-netværk, for at undgå unødvendige datagebyrer.
Systemfunktioner og indstillinger l Brug af uautoriseret tredjepartssoftware til opdatering af enheden, kan gøre enheden
ubrugelig eller udgøre en risiko for dine personoplysninger. For optimale resultater skal du bruge OTA-opdateringsfunktionen eller tage din enhed til det nærmeste Huawei- servicecenter.
l Dine personlige data kan blive slettet ved en systemopdatering. Sikkerhedskopiér altid vigtige data, før du opdaterer enheden.
l Når du opdaterer, skal du sørge for, at enheden har mindst 20 % batteri tilbage.
l Efter opdatering vil du måske finde ud af, at visse tredjeparts-apps er ikke kompatible med dit system, f.eks. internetbankprogrammer eller spil. Det skyldes, at det tager et stykke tid, før udviklerne af tredjeparts-apps udgiver opdateringer for nye Android-versioner. Vent, indtil en ny version af programmet udgives.
Tryk på Indstillinger > Om telefon > Versionsnummer for at få vist din enheds versionsnummer.
1 Åbn Indstillinger.
2 Tryk på Systemopdatering. Enheden vil automatisk søge efter opdateringer.
3 Vælg den nyeste version til at hente opdateringspakken.
4 Berør Opdater, når pakken er hentet. Opdateringsprocessen kan tage et stykke tid. Brug ikke enheden, før opdateringen er færdig. Enheden genstarter automatisk, når opdateringen er færdig.
Avatar billede INK Ekspert
21. november 2019 - 22:55 #3
Avatar billede bas Forsker
21. november 2019 - 23:32 #4
Tak for dine kommentarer.
Telefonen understøtter ikke 5 GHz.
Det forklarer, hvorfor den ikke dukker
op på listen over trådløse netværk. :-)

https://amp.reddit.com/r/Huawei/comments/9mydgs/new_user_of_huawei_mate_10_lite_some_questions/
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2019 - 16:45 #5
Hehe :-D Stillet spørgsmål selv og svaret selv.

Ja, kun trådløs forbindelse på 2.4 Ghz.
- Det er kan derimod stadigt oprette forbindelse med den :-D haha

Og dersværre er det ikke firmware opdatering, men Android OS opdatering (EMUI).