Avatar billede BIRGER Seniormester
03. december 2019 - 07:05 Der er 3 kommentarer og
10 løsninger

Hvilken version af office

Hvordan ser man hvilken version af officepakken man har, og hvordan opdateres til en nyere?
Avatar billede mort1 Ekspert
03. december 2019 - 07:51 #1
Find versionen her:

https://support.office.com/da-dk/article/finde-oplysninger-om-andre-versioner-af-office-8e83dd74-3b83-4528-bda6-6ff6118f8293

Du opdaterer til en nyere version ved at købe en ny version - Husk at kontrollere priser på eBay, som efter min erfaring har de billigste.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2019 - 08:43 #2
En bemækning til ovenstående - har du Offie 365 abonnement, henter du den nyeste version gratis på https://portal.office.com

OPDATERINGER til alle versioner skete i gamle dage via Windows Update - i dag opdaterer Office selv inden for versions-udgaven (Fra Office 2013 og frem).
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 08:52 #3
Jeg har 2010 pro og bruger den ikke så meget længere. Overvejer derfor at bruge Libre Office når support stopper næste år. Den skulle være kompatibel med Microsoft Office langt hen ad vejen
03. december 2019 - 09:20 #4
Libre Office kan åbne MSOffice dokumenter og gemme som MSOffice. Og har stort set de samme funktioner.

Makroer (VBA kode) kan give problemer og de er ikke så lette at rette. Libre bruger et andet kodesprog så du kan bygge det samme op hvis du vil.
Og så mener jeg ikke at Libre kan håndterer f.eks. kontroller (f.eks. et datofelt hvor man kan vælge dato på en kalender).
Avatar billede BIRGER Seniormester
03. december 2019 - 09:35 #5
Hvordan kan jeg se på min egen computer hvad version jeg kører på?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2019 - 09:38 #6
Det er det du finder ud af via instruksen i linket fra Mort1 i #1 - det er forskelligt, afhængig af hvilken udgave du har installeret.
Avatar billede mort1 Ekspert
03. december 2019 - 09:39 #7
Følg linket i #1
Avatar billede BIRGER Seniormester
03. december 2019 - 09:58 #8
Ok  min siger 1708......ved i om det er noget af det nyeste?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2019 - 10:37 #9
#4 Det er heldigvis ikke noget jeg skal bruge så jeg vil prøve Libre før jeg gør noget andet
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. december 2019 - 10:50 #10
1708 er en dato kode for august 2017. Det er Office 2013 eller 2016. Det vil også stå der er sted.
Men nej, det er bestemt ikke særlig nyt længere.

Office burde opdatere automatisk - samme sted, under konto indstillinger, burde også stå noget om opdateringer. Jeg gætter på det er en firma PC. Firmaet kan låse for opdateringer, så det ikke sker automatisk.
Avatar billede BIRGER Seniormester
03. december 2019 - 11:03 #11
Det er en firma pc......hvor ville man normalt opdatere på pc'eren?
Avatar billede mort1 Ekspert
03. december 2019 - 11:06 #12
Hvis du følger anvisningerne i det link du har fået (#1) så kan du finde svaret på dit spørgsmål, og der skulle ikke være grund til yderligere tvivl ………..
Hvis det er som ole_madsen mener, Ofice 2013, så er det, efter min mening, helt fint med den - Der er, til normalt brug,  ikke stor forskel på Office 2013, 2016 og 2019
03. december 2019 - 11:48 #13
Hvor og hvor ofte der opdateres på firmaPCer afhænger af jeres IT service. Har i en IT-afdeling vil den ofte sørge for at tingene er i orden og du kan ikke selv ændre på tingene.

Snak med jeres IT-ansvarlige. Hvis i ikke har en, så snak med din boss.
Hilsen
Birthe Lauridsen