Avatar billede Jannickhess Professor
05. december 2019 - 19:30 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

manglende lyd på min Pc skærm Hp w2228h

Jeg har altid manglet, lyd på min ekstra Pc skærm, som jeg har tilsluttet min Bærbare også fra Hp,  - Højtalerne på skærmen fungere udmærket når jeg benytter en Chromecast, men når jeg ønsker at spejle min Bærbare op på Pc skærmen, har det altid været helt uden lyd,

Pc skærmen er tilsluttet med et Hdmi kabel, til min Bærbare. Og der skruet op for lyden på den ekstra skærm.

Har i ide´ om hvad det kan skyldes. ?
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. december 2019 - 21:07 #1
Og du har valgt at lyden skal afspilles via HDMI ?
Og drivere til grafikkort er opdateret.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. december 2019 - 21:21 #2
Kig i kontrolpanel Lyd om der nogle af disse uligheder du kan afprøve
https://ibb.co/ZBPrCdM
Avatar billede Jannickhess Professor
05. december 2019 - 22:32 #3
Jeg kan bare ikke finde nogen Hdmi muligheder inder under Lyde

Se billede her
https://ibb.co/MnC5L7Q
Avatar billede poko1 Ekspert
05. december 2019 - 22:46 #4
Kig i enhedshåndteringen hvilke lydsystem og om der er mangler?
https://ibb.co/7XNmcRS
Avatar billede Jannickhess Professor
05. december 2019 - 23:04 #5
Jeg lavede lige en Factory Reset (Gendan fabriksindstillinger) på min skærm, så kom lyden, dog i en meget dårlig lydkvalitet,

Men så prøvede jeg at tilslutte nogle højtalere, fra lydudgangen på skærmen, men det virkede ikke ?

Så den første del af spørgsmålet, er heldigvis løst, :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
05. december 2019 - 23:11 #6
nu skal man hele tiden gætte sig frem hos dig men er det realtek så prøv om du an tilpasse
https://ibb.co/s3M2dwt
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. december 2019 - 06:00 #7
På det billede du viser i #3 er din skærm  (Hp w2228h) vist men ikke valgt til afspilning af lyd  !. Den lyd afspilles via dit grafikkort og kan godt være en anden kvalitet end den der kommer fra  dit lyd kort (Realteck)
Avatar billede poko1 Ekspert
06. december 2019 - 08:41 #8
Hold  dog op hvor meget hjælp regner du med at få fra min side i fremtiden ?
I #2 Bad jeg dig afprøve mulighederne men OK ikke mere fra min side.
Avatar billede Jannickhess Professor
06. december 2019 - 10:23 #9
Poko1 #8

Jeg havde ikke lukket ? endnu, og jeg har markeret dine svar som en god løsning.
Da der er flere af jer hvor jeg kunne bruge jeres svar.

Jeg kan godt, forstå at du blev ret irriterede, det må du undskylde.

Og fremover, så skal jeg prøve at stille mine ? på en ordentlig måde.
Avatar billede Jannickhess Professor
08. december 2019 - 07:25 #10
Poko1.

Jeg havde brugt meget tid, på at gennemgå din Tegning og din beskrivelse af problemet, men kunne ikke på de daværende tidspunkt finde ud af af løse netop dette,

Jeg kan godt se at dine tegninger er lavet meget udførligt, og derfor har brugt meget tid på at forklare via Tegningen hvad jeg skal gøre.
men at skulle skrive tak for din hjælp, du løste mit problem, vil ikke være ok hvis det ikke er sandt at beskrivelsen ikke hjalp mig, (Jeg siger ikke at det er det samme som at din tekst så er forkert, men at jeg så ikke selv har formået at løse problemet angående din tegning,

Jeg skulle naturligvis have anerkendt din hjælp ved at have sagt Tak for forsøget på at hjælpe mig, men jeg kunne ikke finde ud af din beskrivelse af problemet,

Naturligvis anerkender jeg alle for jeres hjælp uanset om det løser problemet eller ej, i har brugt jeres fritid gratis på at hjælpe både jeg selv og andre der også kan få glæde af jeres tekst, hvis ikke det hjælper mig så hjælper det nogle andre