Avatar billede kingoman Mester
11. december 2019 - 11:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Link i tekst til bestemt sidetal

Hvordan linker jeg et ord i mit word dokument til en bestemt side i hele dokumentet?

- Jeg har prøvet at markere og linke ''placering i dette dokument'', men jeg får kun 3 muligheder: Overskrift i dokumentet, Overskifter, Bogmærker hvoraf kun den første skal trykkes OK til.

Jeg vil altså gerne have, at min indledning på side 1 med ordet ''Kommunikation'' linker til side 4.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. december 2019 - 11:45 #1
Du kan ikke indsætte et hyperlink til en side som sådan. Du kan linke til noget på en side, som enten er formateret som en overskrift (typografi Overskrift 1-9) eller som har et bogmærke.

I stedet for et hyperlink ville det måske være bedre at indsætte en krydshenvisning (fanen Referencer > Krydshenvisning). Men her gælder det samme: Du kan ikke indsætte en krydshenvisning til siden som sådan men til noget på siden. Hvis ordet "Kommunikation" er formateret som f.eks. en overskrift med overskriftstypografi Overskrift 1 (eller 2, 3,...9), så indsæt en krydshenvisning til overskriften. Ellers må du sætte et bogmærke omkring teksten og indsætte krydshenvisningen til bogmærket.
11. december 2019 - 11:50 #2
Hej
Du skal have "noget" at linke til. Det kan være et punktafsnit, en overskrift, en tabel eller noget andet.

Du kan kigge under Fanen Gennemse --> Krydshenvisning
i rullelisten til venstre i toppen af dialogboksen kan du se om der er muligheder du kan bruge.

Ellers kan du kigger under Fanen indsæt --> Genvejselementer --> Felt
Vælg kategorien <Kæder og henvisninger>. Der er nogle flere muligheder.

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede kingoman Mester
11. december 2019 - 11:57 #3
Forstod ikke hvordan jeg skulle få det til at virke med overskriftstypografi, men med bogmærket virker det perfekt.

Mange tak!