Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2019 - 17:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Samsung S6 Edge plus

Jeg har købt denne telefon brugt, og når jeg skal tage den i brug vil den ikke acceptere mit Telmore SIMkort. Har prøvet et Yousee kort også. Samme problem.
Min kones telefon bruger Telia, og det kort vil godt accepteres og jeg kan ringe fra den. Telefon er nulstillet til fabriksindstillinger.
På de andre telefoner vi har der står der under enhedsstatus i indstillinger at de står til "officiel"
På Samsung S6 Edge Plus står denne status som "tilpasset".
Denne status er den i også uden man har simkort i den.
Hvad betyder dette og hvad kan man gøre for at få den til officiel" som den sikkert skal være for at virke med Telmore?
Venlig hilsen 220661.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2019 - 17:14 #1
Prøvede nu at hente opdateringer til apps manuelt.
Det vil den ikke.
Den skriver at operativsystemet er blevet ændret på en uautoriseret måde??
Hvordan uautoriseret??
Da jef nulstillede den ville den godt hente opdateringer til alle preinstallerede apps.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2019 - 17:16 #2
Telmore kortet virker i tre andre Samsung telefoner (S4 mini,S5 og S7 edge)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. december 2019 - 18:19 #3
Forhåbentlig har du handlet med en du har tillid til? Hvis ikke sååå. :-(
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. december 2019 - 18:24 #4
Telefonen kan være låst til en udbyder - i gamle dage var det meget almindeligt - er ikke klar over hvor udbredt det er nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2019 - 19:08 #5
#4 At låse telefon til en udbyder har man vist ikke gjort siden 2009 har jeg fået at vide.
Men den er jo på en måde "låst", da en nulstilling til fabriksindstillinger ikke løser noget som helst.

#3 Man kan ikke på forhånd have tillid til en person man ikke kender.
De tanker som du sidder med har jeg også selv haft.
Men jeg har været i kontakt med både Samsung Support, Yousee support og Telmore Support.
Hos ingen af dem er telefonen ikke "Imei blacklistet".
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2019 - 16:18 #6
Prøver at besøge en Telia butik og en fra Yousee og finder ud af om det kan bruges til noget. Lukker her.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2019 - 16:19 #7
Tak for jeres indlæg :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. december 2019 - 16:44 #8
Jeg må få tjekket om en udbyder har låst den af en eller anden grund jeg ikke kender.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2020 - 07:20 #9
Har fået den åbnet. Jeg installerede programmet "Smart Switch" der er et program til at flytte data mellem telefoner når men skal have en ny.
Programmet kan også hjælpe med at opdatere, og det kunne se at telefonen ikke var opdateret i lang tid. Programmet hentede en stor opdatering og kørte det ind på telefon med succes. Da telefon genstartede efter denne opdatering, gik jeg i indstillingerne for at tjekke tilstanden for telefon. Det viste sig at telefonen nu stod som "Officiel". Og da jeg så puttede sim i ville den godt acceptere mit sim kort.