Avatar billede ranni Forsker
01. januar 2020 - 15:22 Der er 2 kommentarer

MP4 problemer.

Godt nytår.

Win 10.
Jeg har lavet 3 video som jule/nytårs kort som MP4 .
( 2 på ca. 250 MB , 1 på 40 MB)
Jeg sender dem ud via gmail og Google drev.
De 2 store - - ingen problemer.
Den lille kan ikke ses også selvom den downloades, ingen besked på skærmen.
De 3 video er lavet med samme program. (Pin 15)
Avatar billede eurositi Ekspert
02. januar 2020 - 09:28 #1
Kan du selv afspille den i et andet program end Pinnacle Studio?
Prøv at indlæse den i VLC medieafspilleren:
https://get.videolan.org/vlc/3.0.8/win64/vlc-3.0.8-win64.exe

... Og se, om den virker uden problemer. Klik også på Ctrl+J inde i VLC, når du har indlæst videoen. Dette åbner en lille pop-up skærm, hvor man kan se typen af video og lyd inde i MP4-filen. Lige som andre videofil-typer (MKV, MOV, AVI) kan MP4 indeholder flere forskellige typer af video og lyd.
Jeg går ud fra, at du har gemt alle tre videoer i samme videoformat, så dét er nok ikke problemet (men hvis de er forskellige, så skriv lige, hvilket video-codec den problematiske video har). "Stream 0" svarer normalt til videosporet, mens "Stream 1" er lyden. Men hvis de to spor af én eller anden grund ligger omvendt i netop denne fil, kan dét faktisk være årsagen til problemet.
Avatar billede ranni Forsker
02. januar 2020 - 12:41 #2
Hej euro....
Jeg har efter  de første "klager" sendt alle 3 til mig selv - - ingen problemer med afspilning med GOM eller Film/TV i Win 10, selv den dårlige Win Media Player afspiller uden problemer.
Jeg har før sendt  redigerede digitaliserede MP4 video til "klagerne" (gamle skolekammerater for 60 år siden) uden problemer.
De er alle sendt til grupper i Facebook, ingen problemer.
Ved nogle virkede det at Share direkte fra Google Drev, så kunne de afspille.
Jeg har nu gemt alle i Cyberlink Power i MP4, så går de alle til afspilning både på PC og Ipad ????, dog skal de downloades inden.
Jeg har selvfølgelig prøvet dit forslag med VLC, - - video/lyd ligger ens.

Jeg bliver "sur" , når sådan sker bag min ryg, så jeg bliver ved med at lede, til jeg bliver sikker på, det ikke er en 40` fejl.