Avatar billede SusanneSol Praktikant
03. januar 2020 - 12:15 Der er 14 kommentarer

Hacket E-mail?

Jeg har i den senere tid modtaget en del mails, der i mine øjne var totrinsbekræftelser på hhv FB, Instagram, Pinterest, Wordfeud, Snapchat, ja, sågar har fremmede fra Marocco været logget på min Netflix. Noget med "Nogen har forsøgt at logge ind ..... - anbefaler skift af adgangskode" og  lignende. Netflix har jeg dog kunnet kontakte pr tlf og har lavet nyt login med en anden mailadresse.

Det korte og det lange (og det værste) er, at jeg ikke længere kan komme ind på min Facebook-konto / profil, fordi den har fået en ny mailadresse, som jeg ikke kender. Jeg har nu på 3. døgn forgæves forsøgt at ændre den ved hjælp af modtagne bekræftelseskoder, men har en mistanke om, at disse koder er falske, da de er skrevet på polsk? Jeg har også forsøgt at rette henvendelse til FB, men har ingen tilbagemelding fået.
Hvad kan jeg stille op? Jeg har ikke lyst til at miste min FB- konto, da jeg ud over min private profil også har to tilhørende profiler af kommerciel art.
Avatar billede KHN Guru
03. januar 2020 - 12:45 #1
Er det denne vejledning: https://www.facebook.com/help/hacked du har prøvet for at få din FB-konto tilbage?
Avatar billede KHN Guru
03. januar 2020 - 12:47 #2
Anmeld kompromitteret konto (Facebook)
https://www.facebook.com/hacked
Avatar billede SusanneSol Praktikant
03. januar 2020 - 13:10 #3
Tak for svar, nej, jeg søgte selv en dansk vejledning.😊
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2020 - 14:34 #4
at få en email er ikke 2 trins godkendelse det kun noget der minder om

og har aldrig hørt om at folk har mistet adgang til der FB har fået den tilbage,

det eneste gode råd jeg kan give dig er bruge denne gyldne mulighed for at bryde forbindelsen med FB, ja jeg er helt med på at der er nogle styrker i FB men der er også bagsider som du lige nu oplever.

og livet fortsætter uden FB jeg slettet min konto i 2012 har aldrig fortrudt det
Avatar billede SusanneSol Praktikant
03. januar 2020 - 19:46 #5
Tak, men det er så ikke den løsning, jeg søger her.
Er som jeg jo også skriver klar over, at de modtagne mails var noget jeg troede var totrinsbekræftelser. Sådanne mails bliver ofte brugt som en forespørgsel på, om man har forsøgt at logge ind, eller om en uvedkommende har gang i noget. Det er ikke ualmindeligt og derfor desværre også let at tage fejl af.
Avatar billede SusanneSol Praktikant
03. januar 2020 - 19:50 #6
@ KHN - hvorfor er begge de links, du har lagt her på polsk?
Avatar billede KHN Guru
03. januar 2020 - 19:53 #7
#6 De skulle meget gerne være på dansk - det er de hos mig.
Avatar billede SusanneSol Praktikant
03. januar 2020 - 20:41 #8
De er polske her! Men jeg kan ændre til dansk nederst på sitet ??? Underligt!
Avatar billede SusanneSol Praktikant
03. januar 2020 - 20:42 #9
Det ER de sider, jeg har prøvet .....
Avatar billede KHN Guru
03. januar 2020 - 21:15 #10
Måske du skulle lave en scan på din pc, for at se om der er malware eller spyware på din pc.
Du kan bruge Eset Online scanner: http://download.eset.com/special/eos/esetonlinescanner_enu.exe (Kræver ikke installation).
1) Gem fil på skrivebordet og venstre dobbeltklik på esetonlinescanner_enu.exe
2) Venstreklik på Kom godt igang og giv tilladelse til at køre på din pc
3) Venstreklik på  Accepter og venstreklik på Kom godt igang
4) Under før vi går i gang.. Vælg: Nej tak, er ikke interesseret, samt Deaktiver feedbacksystem og venstreklik på Fortsæt.
5) Vælg en scanningstype: Tilpasset scanning
6) Venstreklik på boks på Computer, så du ser et hak i boks og venstreklik gem og fortsæt.
7) Registrering af potentielt uønskede programmer - Vælg det øverste.
8) Venstreklik på Begynd scanning.
Avatar billede SusanneSol Praktikant
03. januar 2020 - 22:07 #11
Tak, men det hele foregår på IPad og IPhone 😊
Avatar billede puren Ekspert
03. januar 2020 - 22:08 #12
SusanneSol >> facebook er pisse lige glad med dig som person det eneste de kigger på er hvor meget data en profil laver, og skulle der komme for meget balade om en profil kan den blive slettet, og så må brugen jo selv om om han/hun vil state den op forfra...
Avatar billede SusanneSol Praktikant
03. januar 2020 - 23:36 #13
Ja, det har jeg også både hørt og læst, men på trods af det, kunne det jo være, at nogen havde oplevet noget andet eller havde en smart ide til hvad, man kunne gøre ....
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2020 - 18:54 #14
For at komme udenom nulstilling af din iPhone og iPad, vil nok være at slette din browser cache, Safari / Chrome / Firefox, kun hvis dette er benyttet.
Andet er at nulstille din browser Safari / Chrome / Firefox for at slippe af med den Polske ting du oplever.
Tja, virker dette ikke, så er jeg bange for at du skal kontakte FB selvstændig at det er kompromitteret mv. og der er desværre ikke nogen nemmere løsning hvad angår FB som engang blev TV udsendt fra DR, selv bruger og ansatte fra DR har selv oplevet dette med påmindelse om:

Facebook, Google og alle firma vil aldrig skrive til dig personligt om at Nulstille en adgangkode med link tilhørende, men vil skrive derimod grundet til sikkerhedsbrud, er du en af de ramte en anbefaling om at skifte kode personligt til din mail hvis de kan se at du er en af de ramte. Så du selv er nød at gøre dette sekv aktivt for at rette bud.
- Dette har du nu lært på den hårde måde, selv om gang på gang folk siger, lad vær med at kigge op det eller trykke på en link fra e-mail medmindre du selv har anmodet om diverse selv og forventer mail besked om det. Det vil aldrig komme uopfordret.

Desuden er Apple produkter mest eftersøgte hvordan man kan hacke dem mv. fra IT underverden, undersøgelse foreviser.

Med den konklusion, hvis løsninger om at slette cache og nulstilling ikke hjælper, så er du nød til at nulstille dine Apple produkter måske, for at slippe af med dem.

PS - Lille AV bestykkelse skader hellere ikke, da det er bekendtgjordt 2019, er Apple produkter mest eftersøgt hvordan man kan eller bestille værktøj til hackning af produkter fra Apple. Så i det nye år, 2020, skaf dig lidt AV for at være sikker som kan stoppe disse ondside sider. Se om du ikke kan finde tilføjelsesprogrammer til din browser som vil kunne stoppe sider som er ondsindede, men aktivering for at stoppe disse sidder skal man selv aktivere selv for at kunne stoppe disse sider, og er man ikke teknisk anlagt vil meste AV beskyttelse kunne gøre for dig.

Held og lykke