Avatar billede chrisrj Forsker
08. januar 2020 - 16:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Endnu et JOIN issue

Hejsa

Jeg har disse to SQL sætninger som skal bygges sammen til eet udtræk:
1) SELECT FID, PollutantReleaseAndTransferReportID, ParentCompanyName, FacilityName, StreetName, BuildingNumber, City, PostalCode FROM FACILITYREPORT WHERE ParentCompanyName LIKE '%SØGEORD%' OR FacilityName LIKE '%SØGEORD%';

2) SELECT ReportingYear FROM POLLUTANTRELEASEANDTRANSFERREPORT WHERE PollutantReleaseAndTransferReportID = ?;

Det sjove i denne omgang er, at man kan IKKE regne med at der er data i SQL #2.

Jeg er totalt på bar bund hvordan det skal gøres. :D
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2020 - 17:00 #1
ingen data i #2 betyde rvel bare at der skal bruges LEFT JOIN
Avatar billede chrisrj Forsker
08. januar 2020 - 17:13 #2
Hmm...ved at bruge dit svar som hint og kigge på mit sidste spørgsmål, fik jeg stykket dette sammen.

SELECT a1.FID, a1.PollutantReleaseAndTransferReportID, a1.ParentCompanyName, a1.FacilityName, a1.StreetName, a1.BuildingNumber, a1.City, a1.PostalCode, b.ReportingYear  FROM FACILITYREPORT a1 LEFT JOIN FACILITYREPORT a2 on a1.PollutantReleaseAndTransferReportID = a2.PollutantReleaseAndTransferReportID, POLLUTANTRELEASEANDTRANSFERREPORT AS b
WHERE a1.PollutantReleaseAndTransferReportID = b.PollutantReleaseAndTransferReportID AND (a1.ParentCompanyName LIKE '%SØGEORD%' OR a1.FacilityName LIKE '%SØGEORD%');

Umiddelbart ser det sgu ud som om det virker! :D

Kan du se fejl i det? :)