Avatar billede zuschlag Juniormester
15. januar 2020 - 09:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Access Database VBA programmering

Når Cursor sættes i et tekstfelt på en formular skiftes der til I-Beam.
Tykkelsen af denne I-Beam kan via mus-indstillinger i windows10 generelt ændres.
Kender nogen til VBA-kode som kan ændre tykkelsen (eks fra tynd til tykkere) ?
Venlig hilsen
Anders Zuschlag
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. januar 2020 - 10:17 #1
Undvig venligst at spamme eksperten med identiske spörgsmål. Det er nu tredje spörgsmål med samme indhold du har oprettet.
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2020 - 10:22 #2
https://docs.microsoft.com/en-us/office/vba/api/access.screen.mousepointer
Not sure if vertical and horizontal size will do this
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2020 - 10:23 #3
I suggest you close the question you have in vba, its not allowed to have same question in multiple categories :-)
Avatar billede zuschlag Juniormester
15. januar 2020 - 11:52 #4
Helt enig med Michael og Terry omkring spg i flere grupper. Det er flere år siden jeg sidst var på eksperten, og jeg havde glemt etiketten.
Tanketorsk og forglemmelse :-(
Tak
Anders
Avatar billede zuschlag Juniormester
15. januar 2020 - 11:58 #5
"Not sure if vertical and horizontal size will do this "

Mouse pointer = 7 eller 8 får cursor til at være "to-vejs" pil enten vertical eller horizontal, så den duer ikke
VH Anders
Avatar billede zuschlag Juniormester
15. januar 2020 - 13:11 #6
Efter heftig søgning viser det sig, at den tynde lodrette "stav", som står og blinker i et tekstfelt med focus kaldes Caret. Det er jo så retteligen tykkelsen på den, jeg ønsker at ændre med vba.
VH Anders
Avatar billede falster Ekspert
15. januar 2020 - 15:55 #7
Der er noget her:

http://www.vbforums.com/showthread.php?403463-RESOLVED-How-To-Change-Caret-(Insertion)-Cursor
Avatar billede terry Ekspert
15. januar 2020 - 16:14 #8
have you tried the code?
Avatar billede zuschlag Juniormester
15. januar 2020 - 17:12 #9
Hej
Til Terry - ja koden er testet og virker ikke efter hensigten - men tak
Til Falster -  Ja det ser ud til at være noget - jeg roder lidt med det og vender tilbage.
VH Anders
Avatar billede zuschlag Juniormester
16. januar 2020 - 08:54 #10
God morgen der
Efter lidt tilretninger og ekspirimenteren virker nedenstående præcis, som jeg ønsker. Så kan jeg beslutte hvilke(n) tekstbokse, der skal ændres caret i. Det er perfekt.
Jeg har godkendt Falsters link
Tak for hjælpen
Anders

Option Compare Database
Private Declare Function CreateCaret Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, ByVal hBitmap As Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long) As Long
Private Declare Function GetFocus Lib "user32" () As Long
Private Declare Function ShowCaret Lib "user32" (ByVal hwnd As Long) As Long
  Dim hFocus As Long
  Dim hCaret As Long

Private Sub Tekst0_Click()
    hFocus = GetFocus()
    hCaret = CreateCaret(hFocus, 0, 10, 20)
    ShowCaret hFocus
End Sub

Private Sub Tekst0_GotFocus()
    hFocus = GetFocus()
    hCaret = CreateCaret(hFocus, 0, 10, 20)
    ShowCaret hFocus
End Sub