Avatar billede uffesteenberg Novice
26. januar 2020 - 16:32 Der er 10 kommentarer

WD ekstern hdd problemer..

Har 3 Western Digital eksterne harddiske, som min bærbare ikke vil genkende.. kan ikke finde den medfølgende strømforsyning, men har prøvet med andre..synes dog ikke de lyser som normalt

Anyway, hvis jeg åbner det eksterne kabinet og tager selve hdd'en ud kan jeg så forbinde til min computer med sådan en her:
https://www.avxperten.dk/usb-til-sata/usb-3-0-til-sata-adapter-2-5tm-3-5tm.asp

Vil drevet blive genkendt normalt? Der er nemlig filer på dem, så ønsker ikke at formatere osv...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. januar 2020 - 16:47 #1
Det må blive et klart og tydeligt - måske...

Det afhænger helt af hvilken type kabinet de kommer fra. Er det "Ren" USB drev, vil du sandsynligvis godt kunne.

Men er der indbygget noget intelligens, typisk hvis den kan sættes på netværk, vil du ikke kunne - for så er disken formentlig formatteret i noget linux filsystem.
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. januar 2020 - 17:04 #2
Det er Wd MyBook og Essential.. har vist noget indbygget backup software men ellers bare rent USB-lager...
Avatar billede milter Ekspert
26. januar 2020 - 17:25 #3
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. januar 2020 - 17:36 #4
Det tvivler jeg på.. jeg har i hvert fald ikke gjort det - og der har ikke før været problemer med at se indholdet på diverse computere... har ikke brugt dem længe.. kan det være fordi jeg er på Windows 10 og de er af ældre dato? Kan heller ikke se dem i disk management - men lurer også på, om jeg skal prøve at skaffe en helt korrekt strømforsyning og se om det hjælper..
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. januar 2020 - 17:43 #5
Hvis det er 3,5" drev må du ikke tilslutte dem en USB dock der kun får strøm via usb porten , brug i stedet feks https://www.avxperten.dk/harddisk-dock/harddisk-dock-usb-b-2-3-5tm.asp
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2020 - 17:43 #6
Kan du se den i Enhedshåndteringen?
https://ibb.co/B4mDY6g
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. januar 2020 - 17:47 #7
Hjolsen.. havde også kig på sådan en... (men hvorfor sælges de andre, hvis de skal have strøm??)

Poko1.. nej, pt. ikke synlig i enhedshåndtering  :-(
Avatar billede hjolsen Ekspert
26. januar 2020 - 17:53 #8
#7 De er beregnet til 2.5 " diske  ( dem kan den anden også tage ) som kræver mindre strøm !
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 18:04 #9
3,5" diske skal også bruge 12 volt og det er der ikke på USB som kun kører 5 volt
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. januar 2020 - 20:24 #10
cool... tror bare jeg prøver at købe en dock og ser, hvordan det går :-)