Avatar billede kim1a Ekspert
03. februar 2020 - 11:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Antal kolonner i DB udtræk

Kære eksperter

Jeg har overtaget noget kode som jeg gerne vil lave en smule om på. Jeg vil gerne indsætte flere kolonner i det udtræk som skabes. Det lykkes op til et vist punkt (antal kolonner er 44, når jeg vil indsætte den 45. kolonne så meldes fejl uanset hvilken rækkefølge jeg sætter dem i).

Har nogen været ude for lignende? Er der en begrænsning? Det skal sige jeg er ikke SQL skarp, men mere VBA.

Det jeg er nervøs for er om der måske er noget i den yderligere kode der skaber  problemet.

Min kode ser sådan ud:
SET
@Konto_start = 10000

SET
@Konto_slut = 99998

SELECT
CONVERT(INT,G_L_E.[Entry No_]) AS Løbenr,
CONVERT(INT,G_L_E.[G_L Account No_]) As Kontonr,
G_L_E.[Posting Date] AS Bogføringsdato,
G_L_E.[Document Type] As Bilagstype,
G_L_E.[Document No_] AS Bilagsnr,
G_L_E.Description AS Beskrivelse,
'' as placeholder1BalAccountNo,
G_L_E.[Amount] AS Beløb,
'' as placeholder2Amount,
'' as placeholder3SourceCode,

Det er så disse PlaceholderX jeg laver mange af.

Under alle disse står der noget i retning af dette, og jeg overvejede om table ID = 17 har en konsekvens:

-- DEBITOR
(SELECT L_E_D.[Entry No_], L_E_D.[Dimension Value Code] AS DEBITOR
FROM
[DynamicsNAV501].[dbo].[NetDesign A_S$Ledger Entry Dimension] L_E_D
WHERE
L_E_D.[Entry No_] IN (SELECT G_L_E.[Entry No_]
FROM
[DynamicsNAV501].[dbo].[NetDesign A_S$G_L Entry] G_L_E
WHERE
G_L_E.[G_L Account No_] BETWEEN @Konto_start AND @Konto_slut AND G_L_E.[Posting Date] BETWEEN @Primo AND @Ultimo)
AND L_E_D.[Dimension Code] LIKE 'DEBITOR' AND L_E_D.[Table ID] = 17) DEBITOR
ON
G_L_E.[Entry No_] = DEBITOR.[Entry No_]
LEFT OUTER JOIN

Er der nogen som har forstand. Jeg sender også gerne koden i fuld længde hvis det giver mening, men man kan jo ikke genskabe/trække.
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. februar 2020 - 11:40 #1
Hvad betyder "

'' as placeholder3SourceCode,
Avatar billede kim1a Ekspert
03. februar 2020 - 15:50 #2
Den skaber blot en tom kolonne der har overskriften "placeholder3SourceCode"
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
03. februar 2020 - 16:22 #3
jeg studser over dine [] omkring tabel / kollonne navne.
i MySql anvendes backtick
i MsSql anvendes firkantparanteser som du anvender.
men det er muligvis en MS database du har fat i ud fra "DynamicsNAV501"
så er der størrer sansynlighed for at får svar i https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/databaser/mssql
Avatar billede kim1a Ekspert
03. februar 2020 - 19:03 #4
Tak, jeg lukker her og spørger i den anden - link:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1031987